Apples trådlösa hörlurar Airpods har en kundnöjdhet på 98 procent; högre än någon tidigare Apple-produkt i modern tid.
Under sitt Iphone-event i höstas presenterade Apple sina första egenutvecklade trådlösa hörlurar i form av de vita snäckorna Airpods. Lurarna baseras på Apples W1-chip för att hantera enkel parkoppling mellan flera olika enheter, och erbjuder integrering med röstassistenten Siri.
#Airpods försenades, och dök inte upp i butik förrän i december. Fortfarande är tillgången begränsad, men det hindrar inte de kunder som köpt Airpods från att vara ovanligt nöjda med produkten. Enligt en studie utförd av företaget Creative Strategies and Experian är nämligen hela 98 procent av Airpod-ägare antingen nöjda eller mycket nöjda med lurarna. Hela 82 procent sade sig vara mycket nöjda, och totalt ingick 942 Airpods-ägare i studien.
Apples produkter brukar generellt ha en hög kundnöjdhet, och både Iphone och Ipad hade 92 procent kundnöjdhet under sina första respektive år på marknaden. Apple Watch hade hela 97 procent. De vita lurarna innebär därmed den högsta kundnöjdheten hitills i modern Apple-historia. Airpod-användare uppgav också att de mycket sannolikt skulle rekommendera lurarna till vänner och familj.