Vi blir pålurade en Horton-smartklocka i väntan på höstens nya klockor

Nu när både Apple Watch Series 4 och kanske en Pixel-klocka står för dörren påminns vi om varför vi köper smarta klockor i denna reklamfilm för Horton-klockan.

Det är nu mindre än två veckor till Apple håller hov och förväntas visa upp nya telefoner och sannolikt nästa familjemedlem i Apple Watch-familjen. Numera är det fullt normalt att ha en smart klocka på handleden, men en gång i tiden ifrågasattes de precis som att surfplattan ifrågasattes som produktkategori när den introducerades.

I denna parodiska reklamfilm illustrerar Roger hur företagen lurar på oss smarta klockor. Klockan beskrivs som en hälsorelaterad statussymbol som är smart eftersom den kan prata med internet. En alternativ beskrivning som erbjuds är att klockan är en hälsorelaterad tv för möss.

Känner du att några av beskrivningarna i videon faktiskt stämmer överrens med verkligheten? Är du helt frälst i din smarta klocka, eller har du hållit dig borta från de smarta klockornas värld helt och hållet? Med det önskar vi trevlig helg!