Gänget på Insplanet ville kolla om myten stämde att personer som har en iPhone i större utsträckning köpte exklusivare bilar än de som har en Android-telefon.
Slutsatsen av undersökningen är att iPhone-användare i större utsträckning köper mer exklusiva bilar medans Android-användare hellre köper japanska bilar. iPhone-användare är överrepresenterade i bilmärken som Porsche, Tesla, Jeep, Mini och Land Rover medans Android-användare hellre köper märken som Subaru, Honda, Mazda och Hyundai.
I listan nedan kan vi se att Porsches kunder överrepresenteras av iPhone-användare och 68,55 procent av deras kunder äger en iPhone:
Porsche 68,55% av deras kunder har en iPhone.
Mini 63,91% av deras kunder har en iPhone.
Land Rover 62,56% av deras kunder har en iPhone.
Tesla 59,04% av deras kunder har en iPhone.
Jeep 56,03% av deras kunder har en iPhone.
Om vi tittar på listan över Android-användare så ser vi att 56,74 procent av Subarus kunder använder en Android-telefon.
Subaru 56,74% av deras kunder har en Android-telefon.
Hyundai 55,44% av deras kunder har en Android-telefon.
Mitsubishi 55,29% av deras kunder har en Android-telefon.
Honda 53,52% av deras kunder har en Android-telefon.
Mazda 53,24% av deras kunder har en Android-telefon.
Källa Insplanet