Sydkoreas gigant Samsung har ofta hånat iPhone i sina olika reklamkampanjer men den här gången har de gått över vissa gränser.
Under årens gång har Samsung och Apple setts som varandras nemesis i smartphone-branschen. Samsung har ofta hånat iPhone i olika reklamkampanjer som ofta varit finurliga med humor inblandat som den kända "flärp/notch-frisyren". Den här gången har de dock skapat rubriker när de hånar Steve Jobs som gick bort för nästan 10 år sedan.
I’m sorry what?! pic.twitter.com/upPxBx7mdd
— Leo! (@LeoLiu069) August 21, 2021
Det är i Samsungs virtuella hemsida för iPhone-användare med namnet iTest som det går att läsa vad som endast kan tas som ett hån mot den bortgångne Steve Jobs. I den virtuella guiden som demonstrerar hur en Samsung-telefon ser ut går det läsa texten:
Alla Samsung-användare är unika och de tycker om när deras telefoner är unika också. Ingen polotröj-bärare ska kunna diktera hur din telefon ska se ut.
Steve Jobs som var känd för sin polotröja tillsammans med jeans verkar uppenbart vara måltavlan i texten. Man ska dock tänka på att hemsidan är skapad av Samsung i Nya Zeeland och det är svårt att tro att det har beviljats från högsta ledet.
Källa: Neowin