Samsung hånar avlidne Steve Jobs

Sydkoreas gigant Samsung har ofta hånat iPhone i sina olika reklamkampanjer men den här gången har de gått över vissa gränser.

Under årens gång har Samsung och Apple setts som varandras nemesis i smartphone-branschen. Samsung har ofta hånat iPhone i olika reklamkampanjer som ofta varit finurliga med humor inblandat som den kända "flärp/notch-frisyren". Den här gången har de dock skapat rubriker när de hånar Steve Jobs som gick bort för nästan 10 år sedan.

Din webbläsare saknar stöd för den här typen av innehåll.

Det är i Samsungs virtuella hemsida för iPhone-användare med namnet iTest som det går att läsa vad som endast kan tas som ett hån mot den bortgångne Steve Jobs. I den virtuella guiden som demonstrerar hur en Samsung-telefon ser ut går det läsa texten:

Alla Samsung-användare är unika och de tycker om när deras telefoner är unika också. Ingen polotröj-bärare ska kunna diktera hur din telefon ska se ut.

Steve Jobs som var känd för sin polotröja tillsammans med jeans verkar uppenbart vara måltavlan i texten. Man ska dock tänka på att hemsidan är skapad av Samsung i Nya Zeeland och det är svårt att tro att det har beviljats från högsta ledet.

Din webbläsare saknar stöd för den här typen av innehåll.

Källa: Neowin