Efter att Dropbox drabbades av ett intrång förra året stals bland annat flera användares e-postadresser. Nu har informationen hamnat hos spammare som nyttjar dem för sina utskick.
I juli förra året drabbades #Dropbox av ett intrång där bland annat ett okänt antal e-postadresser tillhörande företagets kunder stals, rapporterade The Verge. En av de drabbade kunderna postade igår ett inlägg på Dropbox egna supportforum där denne klagade på att en e-postadress som enbart används för Dropbox börjat få åtskilliga spambrev i inkorgen. Ytterligare användare rapporterade snart att även de drabbats på samma sätt.
Dropbox postade senare ett svar i diskussionstråden:
"Vi har tittat närmare på dessa spamrapporter och tar dem på stort allvar. I juli rapporterade vi att vissa e-postadresser läckt ut och några användare fick spam till dessa adresser. Vi ser i dagsläget inte något som föreslår att detta är ett nytt problem, men vi bibehåller en hög beredskap med tanke på de intrång som skett hos andra företag."
Dropbox ber också kunderna om ursäkt och har bett dem skicka vidare alla spam som kommer till adresser som kan ha läckt ut från företaget.