En ny undersökning visar att amerikanska användare i snitt tillbringar över 2,5 timme dagligen med en surfplatta eller mobiltelefon.
Analysföretaget Flurry Analytics har de senaste fem åren undersökt amerikanernas användning av mobiltelefoner och andra mobila enheter.
Företagets senaste undersökning visar att amerikanerna i genomsnitt använder en smart mobiltelefon eller en surfplatta i två timmar och 38 minuter dagligen. Av den tiden används 31 minuter till att surfa på internet, och drygt 50 minuter läggs på spel.
30 minuter används till Facebook, medan Twitter och andra sociala nätverk får drygt 10 minuters användningstid dagligen.
När det gäller surfande på internet visar Flurry Analytics undersökning att 19 minuter tillbringas med Apples webbläsare Safari, medan Googles webbläsare i Android endast används sex minuter dagligen. Opera Mini används i drygt tre minuter.
I genomsnitt startades det under fjärde kvartalet förra året 7,9 applikationer dagligen i mobila enheter som Iphone och Ipad, vilket är en ökning från 7,2 applikationer under fjärde kvartalet 2012.
Användarna i Flurry Analytics undersökning verkar däremot ha tröttnat en aning på att testa nya applikationer, det har minskat under de senaste två åren. Under 2010 hade en mobil enhet i genomsnitt 83 procent nya applikationer, resten var samma applikationer som året innan. I företagets senaste undersökning har detta förändrats till att vara 63 procent nya applikationer och 37 procent var samma som föregående år.