I ett meddelande ber Apple tredjepartsutvecklare att översätta sina appar och sitt pressmaterial och menar det är viktigt eftersom App Store finns i 150 länder och stöder 40 språk.
Apple har börjat skicka ut meddelanden till utvecklare som har appar i App Store om att de bör anpassa sina appar för flera länder och språk, skriver Apple Insider.
"App Store och Mac App Store finns i 150 länder och stöder 40 språk, och det har därför aldrig varit viktigare att lokalisera din app och ditt pressmaterial. Genom att lokalisera båda gör du det lättare att nå kunder över hela världen. Dessutom letar App Store-teamet alltid efter bra appar som är lokaliserade."
Apple föreslår att utvecklarna börjar med engelska, franska, italienska, tyska, spanska, japanska, kinesiska, koreanska, portugisiska, ryska, turkiska och arabiska.
Samtidigt har Apple lanserat sina support-sidor på kinesiska. Forumen är än så länge ganska tomma, vilket inte är så konstigt med bara några dagar på nätet. Apples engelska sidor har växt till tusentals användare sedan sin lansering för två år sedan.
Kina är en viktig marknad för Apple som för närvarande har avtal med två kinesiska telefonoperatörer. Landets största, China Mobile är inte en av dem – än. Apples vd Tim Cook besökte företaget under en resa till Kina i januari vilket ledde till rykten om att ett avtal är på gång.
Nyligen skrev statligt kontrollerade medier i Kina om hur Apples garantier inte fungerade på samma sätt i Kina som i övriga världen. Tim Cook skrev ett brev som lades ut på Apples kinesiska webbplats och bad om ursäkt samt lovade bättring.