Under 24 timmar erbjuds U2:s nya singel Invisible gratis i Itunes. För varje nedladdning skänker en amerikansk bank en dollar till välgörenhetskampanjen Product Red.
Den nya singeln Invisible från U2 erbjuds gratis endast idag via #Itunes och är en del av Product Red, en kampanj som kämpar mot spridningen av aids, tuberkulos och malaria. Bono är sedan länge en av talespersonerna för kampanjen, som samarbetar med företag såsom Starbucks, Armani, Converse och många fler. Även Apple deltar i Product Red genom särskilda produkter som rödfärgade Ipod och fodral till Iphone och Ipad.
För varje gång låten laddas ned skänker Bank of America en dollar, motsvarande 6 kronor och 50 öre, till #Product Red. Som en del av lanseringen sändes också filmklippet ovan under amerikanska fotbollsfinalen Super Bowl.
Enligt en intervju med Bono i tidningen USA Today ska Invisible ses som en försmak av bandets kommande album som ännu inte har något lanseringsdatum.
Det här är inte första gången U2 och Apple slår sina påsar ihop. Bono har ofta framträtt i Apples reklamfilmer, och Apple gav 2004 ut en särskild U2-version av #Ipod i svart och rött.