Under året planerar Google att släppa Glass till konsumentmarknaden. Tillsammans med Luxottica, ägare av märken som Ray-Ban och Oakely ska de ta fram en ny kollektion av glasögonen.
I början av förra året visade #Google upp de verklighetsförstärkande glasögonen Glass och gjorde dem tillgängliga för utvecklare. Under 2014 ska de släppas också för konsumentmarknaden. I januari lanserade Google möjligheten att få Glass med receptbelagda glas anpassade efter olika synfel och nu fortsätter satsningen på projektet.
Google har tecknat avtal med Luxottica, en glasögontillverkare som bland annat äger varumärkena Ray-Ban och Oakley, enligt ett nytt pressmeddelande.
"Den första kollektionen baserad på detta partnerskap kommer att kombinera avancerad teknik med avantgardistisk design som erbjuder det bästa i stil, kvalitet och prestanda."
När den nya kollektionen kommer att lanseras är inte klart, men Google Glass meddelar via det sociala nätverket Google+ att konsumenter kommer att få vänta.
"Du kommer inte att se Glass på dina favoritbågar från Oakley eller Ray-Ban imorgon, men idag är början på ett nytt kapitel om Glass-design."