Steve Jobs död kunde innebära en oväntad fördel för Apple, enligt en mejlkonversation mellan två Samsung-chefer.
En mejlkonversation mellan Samsung-cheferna Michael Pennington och Dale Sohn samt Todd Pendleton, ansvarig för marknadsföring, har lagts fram i den pågående rätteången mellan Apple och Samsung. Detta rapporterar Apple Insider.
Kommunikationen handlar om hur Samsung ska bemöta Iphone 4S, som presenterats av Apple den 4 oktober 2011, och som skulle börja säljas den 14 oktober. Michael Pennington har i början av konversationen föreslagit att Samsung tar hjälp av Google för att lansera en reklamkampanj riktad mot Apple, som 99mac rapporterat om tidigare. Pennington skriver att Google borde vara lika motiverade som Samsung i frågan.
Den 5 oktober avlider Steve Jobs, något som Michael Pennington beskriver som olyckligt, då det kommer att generera mycket press som beskriver Jobs som "passionerad, outtröttlig och perfektionist". Detta är enligt Pennington en oplanerad fördel för Apple eftersom det bidrar till bilden att Cupertino-företagets produkter är överlägsna.
Pennington avslutar mejlet med åsikten att detta är Samsungs bästa tillfälle att attackera Apple. Han skriver också att han tänker sluta driva sin tidigare föreslagna strategi om det inte går att komma överens i frågan. Troligtvis syftar Pennington på det föreslagna samarbetet med Google.