Under den internationella världsaidsdagen byter Apple färg på sina butiksskyltar för att uppmärksamma kampen mot sjukdomen.
Idag är det den internationella världsaidsdagen, som årligen sedan 1988 verkar för att uppmärksamma och stötta kampen mot sjukdomen. Apple deltar sedan tidigare i projektet Product Red där specialdesignade röda versioner av produkter från olika företag säljs till förmån för samarbetsorganisationen Globala fonden.
Förra veckan blev flera appar i App Store röda och uppdaterade med särskilt innehåll för att samla in pengar, nu rapporterar 9to5mac att Apple precis som förra året har gjort de äppelformade skyltarna som sitter utanför deras butiker röda dagen till ära.
Idag skänker Apple en del av intäkterna från all försäljning i sina butiker till Globala fonden. Detta gäller intäkter från produkter, tillbehör och presentkort både i de fysiska butikerna och på nätet. Sedan tidigare körs också en särskild kampanj på App Store fram till den 7 december. Köper man någon av apparna går 100 procent till Globala fonden.