Kina är nu Apples största marknad för mobiltelefoner och står för 36 procent av Iphone-försäljningen, enligt nya rapporter.
Kina blir en allt viktigare marknad för Apple. Tim Cook besökte landet i oktober förra året och sade då att det bara är en tidsfråga innan Kina blir Apples största källa för intäkter.
Redan nu säljer Apple fler Iphone i landet än någon annanstans enligt Financial Times, som spår att Apple kommer att annonsera detta i samband med sin kvartalsrapport på tisdag.
Enligt analytiker står Kina för 36 procent av alla sålda Iphone under förra kvartalet, vilket kan jämföras med USA där försäljningen står för 24 procent. Motsvarande period förra året stod USA för 29 procent och Kina bara för 22 procent.
Förra veckan slog Apple upp portarna för en stor butik i staden Hangzhou, som bland annat dokumenterades av Tim Cook själv via Twitter.
Inför öppningen av butiken, som blir Apples största i Asien, hade fasaden dekorerats av en enorm kalligrafi handmålad av mästaren Wang Dongling. Kalligrafin bestod av en tvåtusen år gammal kinesisk dikt som beskriver staden Hangzhous betydelse. Apple har också gjort en video om skapelsen.