Apples chefsdesigner Jony Ive samarbetar med butikschefen Angela Ahrendts om ett nytt utseende på Apples butiker inför lanseringen av Apple Watch.
En av Angela Ahrendts huvuduppgifter när hon tillträdde som chef över Apples butiker i maj förra året var att omforma och förnya företagets butiker. Inte minst har detta arbete visat sig vara aktuellt inför den kommande produkten #Apple Watch, som kommer att ställa nya krav på butikslokalerna.
I en längre artikel om Apples chefsdesigner Jony Ive uppger The New Yorker att Ive och Ahrendts samarbetar kring en ny butiksdesign inför lanseringen av Apple Watch i april. Bland annat har ett särskilt förvaringsskåp för klockan utvecklats, med genomskinligt glas på ovansidan och en öppningsanordning på undersidan.
Artikeln skriver vidare att butikerna kommer att få egna avdelningar vikta åt Apple Watch, och att dessa delar kan skilja sig från butikens utseende i övrigt, möjligtvis med en lyxigare inredning men mindre tilltalande för turister som vill låna internet. Ive uppger till exempel att han hört någon säga "jag kommer aldrig att köpa en klocka om jag inte kan stå på en matta".