Apple uppges testa nya rutiner för Iphone-reparationer i utvalda butiker för att minska väntetiderna i Genius Bar.
Apples egna butiker är populära att besöka när något är fel med företagets produkter då företagets Genius Bar-personal oftast kan lösa problemet medan kunden väntar. Andra serviceställen måste oftast skicka iväg den felande produkten för reparation vilket ofta tar flera dagar.
I ett försök att minska väntetiderna i Genius Bar provar Apple nu nya rutiner i några utvalda Apple Store-butiker i USA, Europa och Japan. Telefoner som uppfyller vissa kriterier ska skickas iväg för service och kunden får en lånetelefon så länge, rapporterar 9to5mac.
Det är telefoner som inte kan ansluta till Itunes, som inte startar alls eller som bara visar Apple-loggan som ska skickas iväg. Apple ska ha sagt till personalen att den här typen av problem tar upp mycket tid som istället kan läggas på att lösa andra problem.
Kunder uppges få låna en Iphone 6 med 16 gigabyte lagringsutrymme medan deras egen enhet repareras. Apple uppskattar att det kommer att ta mellan 3–5 arbetsdagar att skicka iväg enheter för service.
Vilka butiker som kommer att testa de här rutinerna är inte känt.