Pebble lanserade tre modeller smarta klockor under förra året och blickar nu tillbaka på siffrorna för 2015.
I början av 2015 lanserade #Pebble en ny smart klocka via sajten Kickstarter, Pebble Time. 99mac var också på plats i Barcelona när företaget lite senare lanserade ytterligare en modell, Pebble Time Steel.
Kickstarter-projektet blev snabbt den mest framgångsrika kampanjen på sajten och samlade in 20,3 miljoner dollar. 24 502 personer stödde kampanjen i Europa, enligt statistik från Pebble som nu blickar tillbaka på året som gått.
I december lanserades tjänsten Pebble Health och så här långt har alla användare tillsammans loggat 6,2 miljarder steg, vilket motsvaras av en promenad runt jorden 120 gånger. Annan intressant data är att den genomsnittle Pebble-användaren går och lägger sig kvart över tolv och vaknar upp halv åtta.
Årets ord förra året blev något oväntat en emoji enligt Oxford English Dictionary. De valde den som kallas "ansikte med glädjetårar" och det är också den som är mest skickad av Pebble-användarna, följt av tumme upp och "leende ansikte med leende ögon".