City Gross vill locka Pokémon Go-spelare
Matkedjan City Gross hakar på den senaste trenden och försöker locka Pokémon Go-spelare till sina butiker.
Alla vill ha en del av succén som är #Pokémon Go. Genom att lägga ut så kallade Lure modules som lockar till sig Pokémon i närheten av sin verksamhet har bland annat caféer försökt locka till sig spelare till just sina lokaler. Matkedjan City Gross går nu ut med en tävling riktad särskilt till Pokémon Go-spelare.
– Vi märker att kunder spelar när de besöker våra butiker och har bestämt oss för att uppmuntra detta fenomen genom att bli en aktiv del av spelupplevelsen med en egen tävling och erbjudanden riktade till spelare, säger Thérèse Lundquist, ansvarig för satsningen på City Gross.
Tävlingen går ut på att ladda upp bilder med en särskild hashtag på Pokémons man fångat i eller i närheten av någon City Gross-butik under en viss period. Vinnaren i tävlingen får matkedjans mest populära matkasse under en månad. Andra och tredje-pris är presentkort som går att använda i butikerna.