En rapport från analysföretaget Sensor Tower visar att IOS-användare spenderar mest på appar trots att de laddar ner färre appar per enhet jämfört med fjolåret.
Analysföretaget Sensor Tower har nyligen släppt en rapport som visar att IOS-användare spenderar mest pengar på appar, rapporterar Cult of Mac. Under 2016 köpte IOS-användarna mjukvara som aldrig förr. I genomsnitt spenderade användare 40 dollar, motsvarande cirka 360 kronor, på IOS-appar under 2016, vilket är en ökning från 2015 då de spenderade 35 dollar.
IOS-användare spenderade hela 27 dollar, motsvarande 240 kronor enbart på spelappar som står för mer än 80 procent av intäkterna i #App Store. Tre växande kategorier är musik, underhållning och appar för sociala nätverk. Trots att användare spenderar mer pengar än någonsin laddar de ner färre antal appar än tidigare. Under 2015 blev i genomsnitt 35 appar nedladdade per enhet och nu har den siffran sjunkit till 33 per enhet.