Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När bliir EZDrummer kompatibelt med Intel Macarna

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-10-14 01:01

Köpte EZDrummer. Men den funkar inte i Macbook och iMac.
Det verkar som det fattas någon drivrutin. Någon som vet något om den kommer någon och isf när?

Är det bara jag som har detta problem:(

• Medlem
  • Älmhult
  • 2006-10-14 13:50

Jodå, det finns tydligen en beta ute och jag tror vi pratar några dagar innan den finns som UB så det är på g. Och samma problem har jag också:)

• Oregistrerad
  • 2006-10-14 21:33
Ursprungligen av Dee:

Jodå, det finns tydligen en beta ute och jag tror vi pratar några dagar innan den finns som UB så det är på g. Och samma problem har jag också:)

OK spännande. :kaaaka!: Vad kollar du efter uppdatering? På Toneport/Line6 hemsida?
Har du erfarenhet av EZD eller liknande?

Ursprungligen av 526:

OK spännande. :kaaaka!: Vad kollar du efter uppdatering? På Toneport/Line6 hemsida?
Har du erfarenhet av EZD eller liknande?

De har rätt vettiga support forum på Toontrack, här är två trådar om UB:
http://www.toontrack.com/forum/tm.aspx?m=20667
FAQ-tråd: http://www.toontrack.com/forum/tm.aspx?m=15751

Citerare en av utvecklarna (Rogue, postat 14 oktober):

Citat:

we are expecting to release the audio unit in public beta next week, at least for Superior. if you are a registered user you will be notified as and when available.

• Oregistrerad
  • 2006-11-08 01:38

Vad händer? Någon med koll. Hittade det här:http://www.toontrack.com/forum/tm.aspx?m=27196
Fan ska man göra. Har en version av EZD. Helt ny i låda. Går inte ens att registrera.

• Medlem
  • Älmhult
  • 2006-11-08 06:38

Bry dig inte om den betan. Om du loggar in på den vanliga EZDrummer siten så finns nu 1.03 att ladda ner, med Intelstöd. Kör den själv och det fungerar.

D.

• Oregistrerad
  • 2006-11-08 09:38

Är 1.03 med intelstöd? Undra varför dom inte skrivit något om det på hemsidan?

Då måste jag nog inhandla EZdrummer snarast...

• Medlem
  • Älmhult
  • 2006-11-08 18:15

Nu blir jag faktiskt förvirrad för det står inte att den ska supportera Intel utan att betan ska göra det men jag kör 1.03 och den fungerar utmärkt på en MacBook Pro.

Skumt måste jag säga!

D.

"Component (Universal)" betyder rent generellt sett att komponenten (som de kallas för i osx) är kompilerad även för intel (egentligen inte.. men jo.. i praktiken så är det så)

• Oregistrerad
  • 2006-11-08 20:01

hehe, underbart!!
En "miss" från Toontrack kanske...
Well det blir snart trumma av för mig och min intel iMac.

• Medlem
  • Älmhult
  • 2006-11-08 20:59

Volatiz: Jo, det har jag koll på. Det som jag menar är skumt är att det faktiskt inte längre går att hitta text om att 1.0.3 är Universal utan alla texter om Intel stöd hänvisar till en Public Beta man ska registrera sig för. När jag dock kör EZ som ovan så ser man ju att det är en Universal och att den fungerar på en Intelmaskin.

Jaja, så länge det rockar så Och det gör det!
D.

1
Bevaka tråden