Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ansluta ny iPod utan docka ?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den nya iPoden har ju bara en dock-kontakt och ingen vanlig FW-kontakt. Jag undrar om man då måste ha dockan för att kunna ansluta iPoden till datorn. Eller kan man ha en kabel direkt från iPoden till datorn. Och i så fall är en sådan kabel med i paketet?

Anledningen till att jag frågar är att jag tänkte att man kunde ha dockan i vardagsrummet bredvid stereon eftersom dockan har ljudutgång. Men hur gör jag då när jag går in till datorn med iPoden. Måste jag ta med dockan? Verkar ju osmidigt i så fall.

• Oregistrerad
  • 2003-10-19 22:59

Har setta och den finns ser jag på Macoteket. Här en en länk till tillverkaren:http://www.sendstation.com/

• Oregistrerad
  • 2003-10-19 23:06
Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan Arvidsson
Den nya iPoden har ju bara en dock-kontakt och ingen vanlig FW-kontakt. Jag undrar om man då måste ha dockan för att kunna ansluta iPoden till datorn. Eller kan man ha en kabel direkt från iPoden till datorn. Och i så fall är en sådan kabel med i paketet?

Anledningen till att jag frågar är att jag tänkte att man kunde ha dockan i vardagsrummet bredvid stereon eftersom dockan har ljudutgång. Men hur gör jag då när jag går in till datorn med iPoden. Måste jag ta med dockan? Verkar ju osmidigt i så fall.

Det går att koppla in sladden som man kopplar in i dockan direkt in i ipoden.
Sladd och docka är två separata enheter.

Se bifogad bild ur manualen.

Aha.. så jag måste skaffa en kabel. Schysst, Apple.

Lite konstigt tycker jag eftersom en docka lämnar man ju hemma och man kan ju vilja synca mot sin bärbara även på resande fot.

Är detta samma sak som sendstation?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Mattias L
Det går att koppla in sladden som man kopplar in i dockan direkt in i ipoden.
Sladd och docka är två separata enheter.

Se bifogad bild ur manualen.

Se där ja. Det var väl så jag ville ha det. Jag antar att om dockan står vid stereon så behövs bara nätadapter för laddning samt ljudkabeln. Då kan jag ju använda originalsladden till datorn.

Har jag fattat rätt då?

• Oregistrerad
  • 2003-10-19 23:14
Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan Arvidsson
Se där ja. Det var väl så jag ville ha det. Jag antar att om dockan står vid stereon så behövs bara nätadapter för laddning samt ljudkabeln. Då kan jag ju använda originalsladden till datorn.

Har jag fattat rätt då?

Japp!

Tack för svaren. Blev så himla sugen när jag läste tråden om att köpa iPod i USA. 3000 kr för 20GB är väl rätt schysst.

• Oregistrerad
  • 2003-10-25 00:49

Har testat en FireWire-adapter som man kan fästa på en FW-kabel och som gör om den så den passar till iPodens port...

Smidigt om man inte vill släpa på en kabel så fort man ska ut och resa utan kan använda vilken annan FW-kabel som helst för att ladda eller föra över låtar.

1
Bevaka tråden