Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hur fimpar jag dubbletter i iTunes

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-01-13 15:30

Hej!

Lyckades skapa en himla massa dubbletter genom diverse manövrar med min iPod mellan jobbet och hemma. Hur skulle ni gå tillväga för att få bort dubbletterna?

Kim

• Oregistrerad
  • 2004-01-13 16:24

Vilken bra grej, fast jag får det inte att funka. Jag har lagt till en mapp som heter Scripts i mappen där jag har mina låter "iTunes music". Men jag får inte upp någon menu med script enligt instruktionen. Och kör jag scriptet så hittar den inga dubblettter fast att det finns ett gäng. Vad gör jag för fel?

Kim

• Oregistrerad
  • 2004-01-13 16:26

Scripts mappen ska ligga i ~/Library/iTunes/

• Oregistrerad
  • 2004-01-13 16:30

Aha! Ni är så smarta (dvs ni läser OCH förstår hur man ska göra) och snälla och snabba som attan. Tack för det!

Kim

• Oregistrerad
  • 2004-01-13 16:41

O playlist enteries were removed. Hm, nu ligger den rätt men vill inte rensa ändå.

• Oregistrerad
  • 2004-01-13 17:59

Avd. för Low-techens bevarande föreslår:

Ta alla mp3:or, vart dom än är i datorn och dra dom till en och samma mapp. MacOS kommer då att hitta dubletter och fråga om dom skall skrivas över. Svara "Ja" och du får en mapp utan dubletter.

Sen kan du placera dom vart du vill igen...

fan va jobbigt när man har hur många mappar som helst med albums..

• Oregistrerad
  • 2004-01-13 19:14

finns det ngt motsvarande för iphoto

• Oregistrerad
  • 2004-01-13 19:22

iPhoto Diet kanske kan va nåt?

• Medlem
  • International user
  • 2004-01-13 22:24

Annars brukar det fungera ypperligt i iTunes med sortering efter skapelsedatum och radering av dubletter manuellt.

• Oregistrerad
  • 2004-01-14 16:08

Det är ca 7500 låttar så det blir en massa jobb att ta bort dem manuellt. Men tipset med att ta alla filer till en annan mapp låter toppen. Ska prova.

Kim

• Medlem
  • International user
  • 2004-01-14 16:49

Ok. Jag har ca. 15.000 låtar i mitt bibliotek. Sköter man allt rätt från början slipper man dubletter.

Jag har visserligen bara hela CD-skivor och allt sorterat i musikmappen med en mapp för respektive artist och undermapp för respektive album, och sedan ytterligare en undermapp om det är en dubbel-cd tex:

Ex:
Magnus Uggla: Klassiska Mästerverk: CD1: ...
Magnus Uggla: Klassiska Mästerverk: CD2: ...

osv.

Ordning och reda, pengar på fredag!

1
Bevaka tråden