Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fråga angående Dock Connector

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-03-23 21:54

Hej!

Fick hem min 20Gb iPod idag. Känner mig mycket nöjd. Men det är en sak som jag inte har fått att fungera.

Jag kan inte spela musik från min iPod samtidigt som den sitter i min Dock Connector som är ansluten till FW porten i datorn.

Efter att iPoden har uppdaterat sitt minne i iTunes och jag har tryckt på "eject iPod" i iTunes så står det "OK to disconnect" på iPoden. Kan inte komma ifrån det läget. Funkar dock att spela upp musik från Dockans Line Out när jag drar ut FW sladden från Dockan.

Fast jag skulle gärna vilja ha iPoden på laddning via datorn samtidigt som jag spelar upp musik från den.

Förslag?

Mvh

Erik Lindström

Oj du har PC din stackare.. jag vet inte om det har något med det att göra.
MEN. Du verkar ha aktivering av hårdisken som lagringsmedia på iPoden påslagen? Om du stänger av den, löser det sig, vetdu. Det går säkerligen ändå. hm. suspekt.

• Oregistrerad
  • 2004-03-23 22:43

Stackare... HA!

Jag har inte aktivering av hårddisk aktiverad, bara öppna iTunes & synkronisera automatiskt. Tycker detta verkar lite skumt, för visst ska det gå att ladda iPoden från FW och spela upp från den samtidigt när man har den i Dockan??

Jag tror inte det går för mig. Man får spela via iTunes. Man kan ju annars ladda via adaptern...

1
Bevaka tråden