Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Mini i USA?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan.
Funderar på att köpa en mini när jag är i USA, finns det nått jag bör tänka på?
- måste jag betala tull eller nått?
- kan man få minin på svenska?

Vore tacksam för svar!

Man kan välja språk och så länge den är upp packad så blir det ingen tull på den .
Men du måste köpa en ny ström kabel i sverige på t.ex. kjell & Kompany för 32kr eller så.
Dettar är saker jag har läst mig till i detta forum, vilket du också hade kunnat göra.
Men du får gärna berätta hur det går i USA att köpa den.
För jag ska också köpa en i usa när jag är där i nov-dec.
HA DE gutt

Ursprungligen av THORVALD:

Man kan välja språk och så länge den är upp packad så blir det ingen tull på den .
Men du måste köpa en ny ström kabel i sverige på t.ex. kjell & Kompany för 32kr eller så.
Dettar är saker jag har läst mig till i detta forum, vilket du också hade kunnat göra.
Men du får gärna berätta hur det går i USA att köpa den.
För jag ska också köpa en i usa när jag är där i nov-dec.
HA DE gutt

Tack så mycket. Det verkar ju inte så besvärligt faktiskt..
Jag skriver och berättar hur det går, åker dit i november..
Ha de fint!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-23 13:33

Om du måste lämna in den på garanti så får du skicka den till USA, du kan inte lämna in den i Europa.

Ursprungligen av Parre:

Om du måste lämna in den på garanti så får du skicka den till USA, du kan inte lämna in den i Europa.

fel... apple har worldwide garanti... så de funkar i hela världen.
du behöver alltså inte skicka iväg den till usa,... utan bara kontakta apples support.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-23 13:40

Jag pratade med Apple på Irland i fredags och detta var vad kille på supporten upplyste mig om.

Köpte min iPod i USA. Jag upplyste Apple om detta innan jag fick den utbytt när den pajade efter bara någon vecka. Det var inga problem, de har alltså worldwide garanti.

Ursprungligen av Fredrikipod:

Köpte min iPod i USA. Jag upplyste Apple om detta innan jag fick den utbytt när den pajade efter bara någon vecka. Det var inga problem, de har alltså worldwide garanti.

bevis väger alltid tyngst...
tack

han har fel.

• Oregistrerad
  • 2004-10-16 12:41

Har tänkt detsamma, alltså få min mini från USA, min bror jobbar på Pixar och har dessutom personalrabatt, hehe. Låter bra att allt funkar.

Men det här med garanti, jag har hört att bärbara saker har worldwide (ibook, powerbook, iPod osv), medan stationära datorer inte har det. Det är så det ligger til eller?

• Medlem
  • 2004-10-19 18:53

Har precis fått min Ipod mini som min mamma köpte från New York när hon var där. Priset var 250 $ (ca:1900:-) + en skatt för att bygga upp New York efter terror attacken på ca: 10%, om man packar upp Ipoden ur lådan så kan man hävda att man hade med sig den till USA och då behöver man inte betala tull avgift.. Otroligt smidigt och billigt sätt att få en ipod mini om nån ni känner har vägarna förbi USA!

1
Bevaka tråden