Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Volymproblem

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-11-09 21:53

Jag har såklart höjt alla mina låtar i iTunes för de ska ska låta bra när jag andväder min iTrip.

men problemet är att alla låtar inte är på samma volym. Nu har jag ju runt 1500 låtar på iPoden. och det tar en stund att fixa de alla manuellt.

har ni några tips??

//C

euPod googla det

• Medlem
  • 2004-11-10 13:17
Ursprungligen av Olof Wahlberg:

euPod googla det

Jag kör Eupod för att höja volymen på samtliga låtar och det funkar bra. Men problemet är ju att det ofta är olika hög volym på låtarna från början. Låtar från äldre skivor har oftast en lägre volym än nya. Detta åtgärdas ej av vare sig Eupod eller MP3gain det är ett skit när man gör spellistor. Hur löser man detta??????

det finns nåt nytt som heter gopod. det körde jag med, funkar klockrent.

men jag höjer även lite till i itunes pga min lurar måste ha rätt mycket kräm för att låta normalt!

iTunesw kan ju i för sig jämna till nivån på alla låtar...dessutom kan man ju dessutom markera hela biblioteket och gå in på info och ändra volym sintällningen där...det borde funka (tror att det är det euPod gör)

• Oregistrerad
  • 2004-11-10 15:23

iTunesw kan ju i för sig jämna till nivån på alla låtar...dessutom kan man ju dessutom markera hela biblioteket och gå in på info och ändra volym sintällningen där...det borde funka (tror att det är det euPod gör)

det var frågan som ajg ställde från början men den kom inte fram.

Ja exakt alla är olika hög volym. Och nu har jag för många låtar som jag höjt för på just det sättet för iTripen.

Men som sagt, alla låtar har olika voym, inget tips om ett program som kolla volymen på alla och ändrar??

//C

Jo iTunes...under inställningar, samma flick som ljudförbättring finns!

• Oregistrerad
  • 2004-11-10 15:36

Jo iTunes...under inställningar, samma flick som ljudförbättring finns!

jag får testa det på min pod också. Har iof på det men det verkar inte fungera...:S

//C

förtydliga

ja ställ in ljudkontroll på den (ipoden) det kan ju vara det som brister...sorry arch jag glömde bort det!

• Oregistrerad
  • 2004-11-10 15:48

ja ställ in ljudkontroll på den (ipoden) det kan ju vara det som brister...sorry arch jag glömde bort det!

det löste sig. är på nummer 5 av 40 (en playlist än så länge)

man tackar så mocka

//C

• Medlem
  • 2004-11-10 16:53

Så, man ställer in låt för låt i Itunes alltså?
Känns som detta kommer att sabbas direkt när man kör Eupod igen (när man lagt till nya låtar) eller?????

Ursprungligen av danjo:

Så, man ställer in låt för låt i Itunes alltså?
Känns som detta kommer att sabbas direkt när man kör Eupod igen (när man lagt till nya låtar) eller?????

Danjo nej nej...man markerar alla och gå in och drar upp volymen för dem...men om man kör eu_pod kommer det att sabbas igen ja det tror jag men det är ju enkelt att markera alla igen och dra upp det...

nu ska jag inte svära på att det fungerar faktiskt jag har ju inte testat! hehe men testa och se om det funkar...men det bästa lanske är att hacka bort volymbegränsningen för gott

• Medlem
  • 2004-11-10 19:14

iTunes gick igenom varenda låt för mig, vet inte varför riktigt. Nu har jag Automatisk volymkontroll på och det fungerar perfekt. Nothing else matters låter mkt bättre nu när jag slipper hjöa volymen på den varje gång...

• Oregistrerad
  • 2004-11-10 19:16
Ursprungligen av 8fps:

iTunes gick igenom varenda låt för mig, vet inte varför riktigt. Nu har jag Automatisk volymkontroll på och det fungerar perfekt. Nothing else matters låter mkt bättre nu när jag slipper hjöa volymen på den varje gång...

Jag menar det. Det var jätteskönt när jag var ute och prommenerade nyss. Lät underbart

//C

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-11 12:42

Den enda lösningen är nog den som ni använder er av - sätt på "sound check" (automatisk volymkontroll) och höj ev. volymen på låtarna med euPod eller genom att ta bort EU-spärren med goPod, om ni inte gjort detta ännu.

Måste man sätta på "sound check" på iPoden också eller räcker det med att ställa in det i iTunes?

• Medlem
  • 2004-11-11 13:48
Ursprungligen av fieldy:

Den enda lösningen är nog den som ni använder er av - sätt på "sound check" (automatisk volymkontroll) och höj ev. volymen på låtarna med euPod eller genom att ta bort EU-spärren med goPod, om ni inte gjort detta ännu.

Måste man sätta på "sound check" på iPoden också eller räcker det med att ställa in det i iTunes?

Ok! Ska testa detta. Har inte hunnit ännu!

måste ha det på podden också...jag testade häropmdagen och gud vilken skillnad kan jag säga hehe

ja vill ha högre volym på min ipod men d går inte

1
Bevaka tråden