Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes/WinAMP/MusicMatch och hur sortera en massa musik?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett par funderingar som framförallt gäller er som har stora musiksamlingar (säg 4000 låtar och större, men det gör inget om alla som vill säga något svarar):

Hur sorterar ni er musik? Själv händer det att jag blir trött på hur dagens program (gäller framförallt iTunes, WinAMP och MusicMatch) hanterar stora musiksamlingar. Hur får ni en bra översikt över er musik? Själv har jag låtit iTunes sköta det mesta, men med takt att min musiksamling växer så tycker jag att det är svårt att få en översikt. Eller är det något jag helt enkelt missat? Samma sak verkar gälla de andra programmen, inte bara iTunes.

jag antar att du vet att de finns en "browser" ("ctrl + b" på en windowsmaskin) i itunes som förenklar om man har en större samling. anledningen till att ja nämner det är att ja har en kompis som helt hade missat detta... så de kanske finns fler som missat det

• Medlem
  • Luleå
  • 2004-11-24 23:02
Ursprungligen av skummis:

jag antar att du vet att de finns en "browser" ("ctrl + b" på en windowsmaskin) i itunes som förenklar om man har en större samling. anledningen till att ja nämner det är att ja har en kompis som helt hade missat detta... så de kanske finns fler som missat det

nejmen... det där var ju en käck liten pryl
tackar för tipset.
har dock bara ca 2000låtar, där jag gjort en playlist för varje band där alla låtar ligger i, men detta var ju ännu lite mer överskådligt.

Kör med genre och visar hela tiden "browsern". Jag har 5 000 låtar och det är inga problem med överblicken här!

• Oregistrerad
  • 2004-11-25 09:31

Jag har mina mp3or strukturerade i mappar för albumet döpta enligt formen. "Artist - Album (Codec & Kvalitet) [År]" i mappen åter finns låtarna med filnamen "Artist - Album - Spår - Titel.mp3" och naturligtvis med rätt id3-tags.

Sedan ställer jag in Ephpod att syncas med min mapp där allt ligger, d:\_iPod, och trycker "Sync&Quit" så klunkar den över allt till poden. Jag tycker helt enkelt om att strukturera mina mp3or på samma sätt som jag strukturerar andra filer ;). Funkar utmärkt.

• Medlem
  • 2004-11-25 10:31

Filnamnen struntar jag i, på mapparna följer jag iTunes Model och namnger dem: Artist->Album.

I iTunes finns 6500 låtar och med full ordning på id3-taggar är det inget prob med översikt när jag använder bläddraren.

Ursprungligen av raZmus:

Jag har mina mp3or strukturerade i mappar för albumet döpta enligt formen. "Artist - Album (Codec & Kvalitet) [År]" i mappen åter finns låtarna med filnamen "Artist - Album - Spår - Titel.mp3" och naturligtvis med rätt id3-tags.

Sedan ställer jag in Ephpod att syncas med min mapp där allt ligger, d:\_iPod, och trycker "Sync&Quit" så klunkar den över allt till poden. Jag tycker helt enkelt om att strukturera mina mp3or på samma sätt som jag strukturerar andra filer ;). Funkar utmärkt.

varför har du albumnamnet i filnamnet ? blir juh jobbigt långa filnamn ofta då. man vet juh redan vilket album de är om de ligger i sin mapp + att de står i id3 taggen.

• Oregistrerad
  • 2004-12-02 07:42

Därför att jag inte använder id3-tags i WinAmp, av gammal vana. Filerna går oerhört mycker fortare att läsa in då.

1
Bevaka tråden