Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

genväg till music store?!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-16 20:25

Tjenare!
Ny i krokarna men har läst en del här tidigare. Verkar vara ett kanonforum - speciellt nu när man är nybliven Ipod ägare. Importerade en Ipod U2 SE från USA och är helnöjd än så länge!
Har dock en fråga om iTunes. Jag vet att det inte finns någon butik i Sverige än men det går ändå att besöka den amerikanska butiken, provlyssna musik m.m. Finns det ingen väg runt spärren så att man kan handla ändå? Jag menar det finns ju PayPal m.m. som agerar mellanhand för kort...

Tack så länge...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-16 20:32

det finns en väg runt att man inte kan köpa i sverige men den är ganska krånglig,. Den går ut på att man skapar ett fejkat US konto och sedan köper sånna här "Gift Certificates" och betalar bara med dem eller nåt sånt.

Så det går, men det är ganska krångligt.. man får väl vänta ett par hundra år tills det kommer till sverige

och Ja man kan besöka butiken och lyssna på prover och sånt....

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-16 20:35

Läste att dom trodde att Sverige skulle vara ett av dom länder som skulle får itunes music store i oktober i år, men så blev det tydligen inte. Problemet är ju att en låt kommer att kosta 9kr (minst) och köper man via amerikanska butiken får man ju dom mycket billigare - inte minst om man köper en hel skiva...

Hur fixar man ett sådant konto då? Har ju $50 rabatt på U2s kompletta box genom itunes... fick det till Ipoden!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-16 20:40
Ursprungligen av odelsteken:

Läste att dom trodde att Sverige skulle vara ett av dom länder som skulle får itunes music store i oktober i år, men så blev det tydligen inte. Problemet är ju att en låt kommer att kosta 9kr (minst) och köper man via amerikanska butiken får man ju dom mycket billigare - inte minst om man köper en hel skiva...

Hur fixar man ett sådant konto då? Har ju $50 rabatt på U2s kompletta box genom itunes... fick det till Ipoden!

det är ju ett vanligt apple ID jag tror att man kan registrera sig från iTunes eller apple.com, jag är inte helt säker, jag såg hur man gjorde någonstans på spymac.com kommer tyvärr inte ihåg precis var.... prova att googla efter det

asså man lurar apple att tro att man bor i USA.. fast man måste fortfarande ha ett giltigt kredidkort för att få det att funka.. men sen betalar man inte med det utan med Gift Certificatena, något sånt är det....

1
Bevaka tråden