Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Busstidtabeller i Ipoden

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag hintade bussbolaget där jag bor om att dom borde fixa en tjänst med busstidtabeller i iPodformat. Men dom har inte hört av sig så det var väl inget för dom.
Men någon här kanske är intresserade av att slöjda till sina tidtabeller själv. Titta här i en instruktion: http://www.solnaok.nu/privat/iPodbussar.pdf

  • Medlem
  • 2005-02-21 14:08
Ursprungligen av Powerhawk:

Jag hintade bussbolaget där jag bor om att dom borde fixa en tjänst med busstidtabeller i iPodformat. Men dom har inte hört av sig så det var väl inget för dom.
Men någon här kanske är intresserade av att slöjda till sina tidtabeller själv. Titta här i en instruktion: http://www.solnaok.nu/privat/iPodbussar.pdf

Rätt smart! Men det verkar vara mycket jobb!

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-02-21 14:30

nää, har man bara mall för hur det ska se ut blir det nog enkelt
haft planer på sån tabell ett bra tag, men inte idits.

  • Medlem
  • 2005-02-21 14:31

Varför ska man döpa filerna så skumt (445446orm-l.html)?

Ursprungligen av MsB:

Varför ska man döpa filerna så skumt (445446orm-l.html)?

Du kan döpa dom till vad du vill. Jag döper dom som jag gör för att kunna se på filnamnet vad filen innehåller.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-21 16:24

Tabellerna måste väl finnas som talböcker... För synskadade... Då är det väl bara att rippa och skyffla in i iPoden. Fungerar även i shuffle.

Ursprungligen av David Molarin:

Tabellerna måste väl finnas som talböcker... För synskadade... Då är det väl bara att rippa och skyffla in i iPoden. Fungerar även i shuffle.

Shuffle! Då blir det ju lite slumpmässigt vilken buss man åker med. Tänk vad många nya plats man kommer att få se!

  • Medlem
  • 2005-02-21 19:11
Ursprungligen av Powerhawk:

Shuffle! Då blir det ju lite slumpmässigt vilken buss man åker med. Tänk vad många nya plats man kommer att få se!

Hahahha LOL

  • Oregistrerad
  • 2005-02-22 19:04

Hehe den var bra....
Men varför inte bara använda gprs:en på wap.sl.se funkar brutalt bra... Bra när man är på fest eller inte vet vart man är och vill hem...
Min ständiga räddare.

Intressant idé. Skulle ju inte vara alltför svårt att skriva en liten pryl som parsar PDF-filerna från sl.se och omvandlar dem till iPodens HTML-variant... Kan bli ett litet hobbyprojekt.. Postar i tråden om det blir nåt av det.

Om de finns i pdf kan man ta över dem till ipoden med hjälp av programmet ipod-library... Riktigt enkelt

varför inte bara ta med bustidstabbels boken man tar

Ursprungligen av Powerhawk:

Jag hintade bussbolaget där jag bor om att dom borde fixa en tjänst med busstidtabeller i iPodformat. Men dom har inte hört av sig så det var väl inget för dom.
Men någon här kanske är intresserade av att slöjda till sina tidtabeller själv. Titta här i en instruktion: http://www.solnaok.nu/privat/iPodbussar.pdf

Har tänkt göra något liknande. Hittade ett program som heter ipodlibrary v1.2b. Det är till för att importera böcker i pdf-format bla. Om du har busstidtabellen i pdf borde det funka att importera den på det sättet. Har själv inte prövat ännu så jag kan inte garantera att det funkar.

1
Bevaka tråden