Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använda iPod som musikhårddisk

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Öland
  • 2005-03-05 15:03

Kan man köra sin iPod som "musikhårddisk" och ha alla sina låtar där och slippa ha dem i datorn? Hur funkar det då när man kör iTunes? Är det bara att ändra "iTunes musikmapp" till iPoden och sen köra som vanligt?

Är det några speciella inställningar man måste göra... Hur funkar det med sync? Jag skulle villa kunna ha alla låtar på iPoden och sen när jag importerar från en cd, lägs den -om jag har iPoden inkopplad, i den annars i en annan mapp på datorn. Måste man sen flytta över låtarna manuellt till iPoden då?

//Filip

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-03-05 15:33
Ursprungligen av Filip:

Kan man köra sin iPod som "musikhårddisk" och ha alla sina låtar där och slippa ha dem i datorn? Hur funkar det då när man kör iTunes? Är det bara att ändra "iTunes musikmapp" till iPoden och sen köra som vanligt?

du kan säkert köra så. du får upp filerna som bibliotek i iTunes, men synkar du lär du få dubletter av allting. dels på HDD-utrymmet, och dels i iPodens mappsystem. låter mycket osmart om du frågar mig.

1
Bevaka tråden