Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ID3 taggar utanför iTunes & Kryssruta

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

1. Om man uppdaterar ID3 taggarna med ett bättre program än iTunes (t.ex. Mp3tag) så ser iTunes förändringen först när man väljer att spela låten.

Finns det något sätt att få iTunes att göra "refresh" på alla låtar?

2. Finns det något snabbkommande att kryssa i/av kryssrutan i namnfältet för många låtar med en gång?
Orsaken till att jag använda det är att jag har en större samling mp3:or på datorn än vad iPoden får plats med. Om jag avkryssar "kuriosa" filer kan jag använda valet "automatisk uppdatera alla sånger".

Ursprungligen av liddes:

2. Finns det något snabbkommande att kryssa i/av kryssrutan i namnfältet för många låtar med en gång?
Orsaken till att jag använda det är att jag har en större samling mp3:or på datorn än vad iPoden får plats med. Om jag avkryssar "kuriosa" filer kan jag använda valet "automatisk uppdatera alla sånger".

Ja. Kommando-klicka på en låt, så kryssas alla ur (och var då inte i biblioteksvyn, för då är det verkligen alla som väljs.

Ursprungligen av filuhr:

Ja. Kommando-klicka på en låt, så kryssas alla ur (och var då inte i biblioteksvyn, för då är det verkligen alla som väljs.

Tackar! Jag använder PC, så då är det ctrl-klick som gäller. Tack för hjälpen!

Ursprungligen av liddes:

1. Om man uppdaterar ID3 taggarna med ett bättre program än iTunes (t.ex. Mp3tag) så ser iTunes förändringen först när man väljer att spela låten.

Finns det något sätt att få iTunes att göra "refresh" på alla låtar?

Jag har provat mig fram och kommit på lösningen på fråga 1.
Markera aktuella låtar och välj "Get Info". Välj inget i dialogen utan tryck bara Ok.
Voila!

1
Bevaka tråden