Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Erfarenheter Griffin PowerPod billaddare

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en Griffin PowerPod iPod Auto Charger men är missnöjd.
Den ger ifrån sig ett missljud som påverkas av varvtalet på bilen.
Antagligen beror det på att jag har en gammal bil (en VW Jetta 1990) men tänkte ändå höra om någon annan har haft samma erfarenhet och har hittat en lösning.
iPoden har jag kopplat till en AIWA-stereo från 2003 med AUX-koppling.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-21 16:35
Ursprungligen av Mattias Sjöstedt:

Jag har en Griffin PowerPod iPod Auto Charger men är missnöjd.
Den ger ifrån sig ett missljud som påverkas av varvtalet på bilen.
Antagligen beror det på att jag har en gammal bil (en VW Jetta 1990) men tänkte ändå höra om någon annan har haft samma erfarenhet och har hittat en lösning.
iPoden har jag kopplat till en AIWA-stereo från 2003 med AUX-koppling.

Ok, min familj har en BMW 525 och vi använder Powerpod, fast iTripen som sänder.......detta du talar om har aldrig hänt oss

//C

Får min Itrip samt PoweePod idag... får se hur det går

Jag skaffade en PowerPod, men den passar inte i min bil (Citroën BX). Det kommer ström bara medan man håller den intryckt, vilket är ganska opraktiskt när man kör. Jag trodde cigarretttändaruttag var nån sorts standard och lika i alla bilar?

Jag har kört med Griffins Powerpod tidigare innan jag köpte en TuneBase från Belkin och upplevde aldrig något missljud. Tog ljudet via kassetadapter i en Honda Accord '99.

Tror att VW har nåt skumt med sina cigguttag.
Hade min griffin i en Jeep Cherokee utan problem men nu i Passaten så får även jag ett generatorljud.
Jävligt irriterande är det så jag ska testa att koppla upp ett nytt cigguttag direkt från batteriet så får man se ifall det hjälper, ska bara avsätta tid för det nån dag.

Hade nästan varit trevligare om man hade konstaterat att det var via audiokabeln generatorljudet kom då hade man ju bara kunnat skärma eller dra den annorlunda.
Men det är klart, varför ska det vara enkelt när det kan vara svårt.

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-05-26 11:23
Ursprungligen av dahlborg:

Tror att VW har nåt skumt med sina cigguttag.
Hade min griffin i en Jeep Cherokee utan problem men nu i Passaten så får även jag ett generatorljud.
Jävligt irriterande är det så jag ska testa att koppla upp ett nytt cigguttag direkt från batteriet så får man se ifall det hjälper, ska bara avsätta tid för det nån dag.

Hade nästan varit trevligare om man hade konstaterat att det var via audiokabeln generatorljudet kom då hade man ju bara kunnat skärma eller dra den annorlunda.
Men det är klart, varför ska det vara enkelt när det kan vara svårt.

Hur koplar du din pod till stereon?

1
Bevaka tråden