Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tappad Ipod

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-06-18 00:15

Ok ..tappade min Ipod i golvet. Äpplet syns, sedan mapp med utropstecken. Har följt alla anvisningar på appels supportsida men det ser lika dant ut fortfarande. Är det kört nu?

Mess

testa med att formatera och installera senaste programvara. fungerar inte det så är det nog kört.

• Medlem
  • Kalmar
  • 2005-06-18 01:08

jag hade samma problem utan att ha tappat den.. om du har garanti kvar så ring apple så letar de upp närmsta serviceställe som du kan lämna den på. jag fick en helt ny 2 dagar efter.

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-06-18 13:03

man kan då inte ta för givet att få en ny/reparerad iPod på garanti om man tappat den i golvet. då har man bara ren och skär tur, i och med att det är ens eget fel och inte fabriksfel.

Ursprungligen av erik:

man kan då inte ta för givet att få en ny/reparerad iPod på garanti om man tappat den i golvet. då har man bara ren och skär tur, i och med att det är ens eget fel och inte fabriksfel.

Stämmer. Men om man har en "Drulleförsäkring" i sin hemförsäkring, så täcker den.

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-06-18 19:27
Ursprungligen av LaltroMondo:

Stämmer. Men om man har en "Drulleförsäkring" i sin hemförsäkring, så täcker den.

sant, men har hört tidigare här att det inte lönar sig. kan inte termerna, men något självriskjox blabla kanske? hehe.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-18 23:40

Självrisken på en hemförsäkring brukar ligga på 1500-2000kr.

Lägg sedan till att försäkringsbolaget avräknar värdet på din mini ipod beroende på hur gammal den är, så brukar det inte vara värt att ta ut den på hemförsäkringen.

The Gun: uttala dig inte om garanti om du inte vet vad det är.
det finns ingen garanti i världen som täcker om du tappat din vara.

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-06-18 23:53

så var det ja, hehe. man börjar lära sig iom att frågan kommer ett par ggr i veckan.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-19 11:09

ja, precis.

skulle vara så mycket bättre om alla använde sök först.

1
Bevaka tråden