Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En gång för alla

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har hört flera olika kommentarer om deta och vet inte vad jag ska tro när jag läser på olika sidor, nu vill jag veta,
Om jag köper en iPod mini Rosa(helt utan betydelse jag vet men ville bara berätta) så undrar jag om jag kan föra över filer så som filmer binärer och sådant för att kunna flytta med mig till skolan.

Om du menar använda iPoden som en portabel hårddisk så, ja, det går.

Okej tack men varför kan man inte föra över musik på det sättet da och lyssna och slippa iTunes?

• Medlem
  • Torsby
  • 2005-07-01 09:38

Det är nog något du får fråga Apple om, de har valt den lösningen som en del i hela deras "koncept" med iTunes, iTunes Music Store och iPod.
För den som inte vill använda iTunes finns tredjepartsprogram, t.ex. Anapod som vi f.ö. testat här på forumet.

Varför det inte funkar med utforskaren är för att Ipod anänder en databas för att visa att musiken ligger där och all info om filerna, därför funkar det inte att bara lägga in dom via utforskaren eftersom du då inte uppdaterar databasen. Då förstår inte ipoden att den ligger där fast den gör det, eftersom att databasen är oförädrad.

Okej tack så mycket.
Jag klarar mig bra med iTunes bara en grej jag har problem med eftersom iPod minin ska sortera efter id3 taggar har jag hört så kommer artisterna ligga för sig så alla mina HammerFall låtar i en klump alla Led Zeppelin i en annan och alla Van halen i en tredje osv, hur får jag så det blandar runt dom i en radnom ordning bara i ipod playlisten?

• Medlem
  • Norrköping
  • 2005-07-01 13:33

Du kör helt enkelt "Shuffle all songs"

Okej, är det en inställning på podden eller måste jag göra den i någon playlist i iTunes först?

Ursprungligen av Granden:

Okej, är det en inställning på podden eller måste jag göra den i någon playlist i iTunes först?

Finns på poden...tryck på menu och sen finns det något som heter blanda tror jag, eller shuffle.

• Medlem
  • International user
  • 2005-07-04 10:36

Inte för att vara en sur och grinig person... MEN det finns ett sätt att lista ut sånt här själv.
Läsa manualen och knappa runt bland inställningar i iTunes och på sin iPod.
Det är faktiskt inte så farligt svårt, eftersom både iTunes och iPod's gränssnitt är VÄLDIGT intuitivt.

jimmy.r inte för att vara beserwiser men jag skrev faktist "Om jag köper en iPod mini " det betyder på svenska att jag EJ har köpt någon än och vet alltså inte, jag kollar runt och jämför lite olika innan jag köper. Men just nu lutar det åt en iPod Mini

Ursprungligen av Granden:

jimmy.r inte för att vara beserwiser men jag skrev faktist "Om jag köper en iPod mini " det betyder på svenska att jag EJ har köpt någon än och vet alltså inte, jag kollar runt och jämför lite olika innan jag köper. Men just nu lutar det åt en iPod Mini

Man kan ju ladda ner manualer och läsa innan om man vill...

Jovisst det skulle jag kunna ha gjort jag tänkte faktist aldrig på det.

1
Bevaka tråden