Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Itunes o shuffeln vill ej funka?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag har fått min första Ipod o de e en shuffle. Jag instalera alla program man skulle ha o allt gick bra, satte i ipoden i usb o ladda den i 4timmar, sen när jag skulle använda Itunes så kände inte Itunes att ipoden satt i datorn, (ingen ipod ansluten) stod de. jag kan bara lägga in låtar på den genom att öppna mappen o lägga filer men dom går inte att lyssna på. va gör ja för fel??

Tacksam för snabba svar, Mvh marcus

• Medlem
  • 2005-08-13 14:52

Om du använder PC så kan det vara så att Shuffeln´s USB-grejj inte når in i datorns USB port och det kan behövas förlängningskabel till USBn. Går att köpa hos Apple Store har jag för mig... hade samma problem själv men hade en förlängningskabel sedan en äldre spelare

Shufflen?

Ursprungligen av Rakii:

Om du använder PC så kan det vara så att Shuffeln´s USB-grejj inte når in i datorns USB port och det kan behövas förlängningskabel till USBn. Går att köpa hos Apple Store har jag för mig... hade samma problem själv men hade en förlängningskabel sedan en äldre spelare

jag har en förlängningssladd nu med o de funkar inte, datorn känner av Ipoden o jag kan lägga in filer på den, men när jag ska gå in på Itunes så o inställningar så står de ingen Ipod inkopplad, måste du få den o söka eller vad??? har försökt i flera dar med detta nu.

• Medlem
  • 2005-08-13 22:55

Jag fick trycka in poden rätt ordentligt så att den tar emot inne i sladden, sen lös det till och allt funkade för min del, testa att trycka in den så långt som möjligt så ska det låta... annars så kan du kontakta Apple Support och fråga dom.

Hjälp datorn har örsökt uppdatera min ipod i en timme, den ska fylla eutomatiskt från en spellista men den verkar ha hängt upp sig och det står att jag inte ska koppla loss den.

Ursprungligen av Soofia:

Hjälp datorn har örsökt uppdatera min ipod i en timme, den ska fylla eutomatiskt från en spellista men den verkar ha hängt upp sig och det står att jag inte ska koppla loss den.

Kör du WinXP?
Ifall du gör det...tryck ctrl+alt+del och se ifall det står att iTunes inte svarar.
Ifall du gör det så kan du markera iTunes, trycka 'Avsluta Aktivitet, vänta på att det stänger ner sig och sedan försöka igen.

1
Bevaka tråden