Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

går ej att kopiera skiva

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-12-06 17:42

har en skiva, alkaline trio - maybe i'll catch fire. den är ej kopieringsskyddad, men när jag ska rippa den i itunes finns det bara ett spår. jag antar att spåret är de musikvideos som också ligger på skivan, men de vill jag ju inte ha. hur ska man göra för att låtarna ska visas i itunes, och inte en fet videofil?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-12-07 08:36

Hm, hur var det nu... om du startar iTunes innan du lägger i skivan så tror jag att den ska hitta musikspåren på skivan.
Om du har Windows, använder du autostart på cd:n? I så fall kan det vara värt att tillfälligt stänga av den genom att hålla inne shift när du matar in skivan.

  • Medlem
  • 2005-12-07 17:10

har testat det =/ funkar ändå inte. skitskumt asså. skivan är inte ens skyddad. har lyckats kopiera cc-skivor. men inte den här.

kopiera med ett annat program, t.ex. Windows Media Player om du har pc. Kan komprimera mp3-filer. Finns annars en uppsjö av gratis rippningsprogram både för mac och pc. Använd google.

Förresten, funkar skivan att spela med datorn överhuvudtaget?

  • Medlem
  • 2005-12-07 17:25

jadå. funkar fint att köra i typ media player, winamp osv. men skiter sig i itunes. ska leta efter något annat program.

har förresten lyckats kopiera den i media player förut. men vill gärna ha den direkt till .acc

Ursprungligen av galle:

jadå. funkar fint att köra i typ media player, winamp osv. men skiter sig i itunes. ska leta efter något annat program.

har förresten lyckats kopiera den i media player förut. men vill gärna ha den direkt till .acc

men om du konverterar den till högsta kvaliteten på mp3 (320 kbps tror jag det är) och sedan konverterar till aac så borde kvaliteten inte sänkas. Hur många kbps på aac vill du ha?

  • Medlem
  • 2005-12-10 15:43

det va iofs smart.
tänkte mig 128 kbps

1
Bevaka tråden