Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag vill veta när en låt är slut och när nästa börjar, och en 1 - 2 sek paus gör inte så mycket, det låter ju inte sämre för det.
Typiskt resonemang från någon som bara lyssnar på "låtar"... Mycket musik är inte indelad i "låtar" utan ett sammanhängande verk utan att man vill ha artificiella pauser helt plötsligt. Man kan andå vilja ha kvar funktionen att kunna söka upp speciella ställen i musiken.
ja men vissa album är ju optimerade för att musik ska gå ihop. Lite trista att mergea musiken dock, då kan man ju inte välja en individuell låt längre.
Dom här förbannade automatiska pauserna som sabbar all fin Pink Floyd musik, går dom att ta bort? Och i så fall, hur? Tack på förhand:)
Det är faktiskt extra störigt på Pink Floyd album eftersom ALLA låtar går ihop i varandra...
Det gör inte så mycket på vanliga skivor men just Pink Floyd..
Jag tror det finns en funktion i iTunes som gör att man kan ta bort lite i början av en låt eller så. Typ om man bara älskar en låt och så snackar de i början av låten vilket kan bli tjatigt att höra gång på gång då kan man ta bort introdelen med iTunes.
Har inte själv testat det ännu men läste om det i Scott Kelbys iPodboken.
Jag tror det finns en funktion i iTunes som gör att man kan ta bort lite i början av en låt eller så. Typ om man bara älskar en låt och så snackar de i början av låten vilket kan bli tjatigt att höra gång på gång då kan man ta bort introdelen med iTunes.
Har inte själv testat det ännu men läste om det i Scott Kelbys iPodboken.
Jo, men när man för över till iPoden så kommer samma helvetes paus tebax igen:mad:
Jo, jag har faktiskt testat det (om jag inte minns fel). Problemet i det här fallet är väl att man inte kan ta bort något i låten, eftersom det är själva låtbytet som tar lite tid och framkallar tystnaden mellan låtarna. Ett riktigt gammalt problem som egentligen är ofattbart att de inte lyckats lösa...