- madeinswe
- Medlem ●
WTF! PSP den bästa konsollen? Knappast, det är lätt Nintendo DS som är årets konsoll. Har sålt tre gånger mer, kostar hälften, är roligare, har fler osv osv
Mjooo. Har själv en Nintendo DS, men vill hellre ha PSP. Bättre skärm, snyggare, MP3, bättre grafik, UMD-formatet, långt ifrån lika plastig etc.
Spelmängden är väl det man kan klaga på, ja. Prylar kan man ju alltid spara ihop till.
Btw, det finns ju nån slags adapter som kan köpa från Lik-Sang så man kan lyssna på MP3 och se på film med sin DS med hjälp av ett CF-kort om jag inte minns galet.
man kan imortera adaptorn från t.ex. lik-sangs webbplats. Fast jag skulle inte rekommendar det. Dyra och små minneskort, liten skärm = mkt bättre med iPod G5. Samma problem som med psp - dyra minneskort.
Nä jag vill hellre ha ett ds än en psp. Har en ds och har spelat en hel del psp. PSPs grafik är otrolig och skärmen också. Det är helt fantastiskt att titta på film med den. Helt klart en otrolig produkt. Men när hysterin har lagt sig så är det mest ds man plockar fram och spelar på. 3 timmars batteritid för film kanske inte var sådär lysande ändå, och speciellt inte om man redan har spelat spel i några timmar. De där döda pixlarna är lite trista, man kan inte ta med sig en egen film på minneskortet utan att spendera tusenlappen och laddningstiderna blir lite långtråkiga i gaming-on-the-go.
PSP är väl värd pengarna den kostar, men DS är ännu mer prisvärd, för dryga tusenlappen (lika mycket som ett hyfsat stort PSP-minneskort...). När det gäller portabla spel är det Nintendo som gäller.
man kan imortera adaptorn från t.ex. lik-sangs webbplats. Fast jag skulle inte rekommendar det. Dyra och små minneskort, liten skärm = mkt bättre med iPod G5. Samma problem som med psp - dyra minneskort.
Nä jag vill hellre ha ett ds än en psp. Har en ds och har spelat en hel del psp. PSPs grafik är otrolig och skärmen också. Det är helt fantastiskt att titta på film med den. Helt klart en otrolig produkt. Men när hysterin har lagt sig så är det mest ds man plockar fram och spelar på. 3 timmars batteritid för film kanske inte var sådär lysande ändå, och speciellt inte om man redan har spelat spel i några timmar. De där döda pixlarna är lite trista, man kan inte ta med sig en egen film på minneskortet utan att spendera tusenlappen och laddningstiderna blir lite långtråkiga i gaming-on-the-go.
PSP är väl värd pengarna den kostar, men DS är ännu mer prisvärd, för dryga tusenlappen (lika mycket som ett hyfsat stort PSP-minneskort...). När det gäller portabla spel är det Nintendo som gäller.
Sant sant. Men iPod G5 har väl heller inte världens bästa batteritid när man ska glo film? Bäst gör man ju i att köpa båda, hehe
Jo Gameboy Micron är jäkligt tuff. Har själv lust att köpa en sån. Den är vädligt läcker. Men... 1000 spänn för ett GBA? I don't think so... Jag har dessutom redan NDS som kan spela alla GBA-spel.
Till Jpuke: Köp du G5 om du har mycket pengar över... Annars finns det säkert roligare saker du kan spendera dina pengar på. T.ex. en psp eller ett ds. Eller en xbox 360 kanske.
Jo Gameboy Micron är jäkligt tuff. Har själv lust att köpa en sån. Den är vädligt läcker. Men... 1000 spänn för ett GBA? I don't think so... Jag har dessutom redan NDS som kan spela alla GBA-spel.
Till Jpuke: Köp du G5 om du har mycket pengar över... Annars finns det säkert roligare saker du kan spendera dina pengar på. T.ex. en psp eller ett ds. Eller en xbox 360 kanske.
Japp, ny Krysslådan är rysligt fräck, spelen är dock svindyra, tyvärr...
Mjo, men som trogen prylgalning så känns inte Gameboy Micro inte helt onödigt, dessutom bland det snyggaste Nintendo tillverkat.
Krysslådan .. Hehehehehe
Ja, man lär sig något nytt varje dag
jag har precis fått mitt 2GB minneskort till pspn, pyntade typ 2000+frakt
2000? De är ju vad en nano kostar. Och en nano är jäkligt mycket roligare än ett minneskort!
Äsch vadå årets mobil jag har en SE K700i den tycker jag e bäst..... vem bryr sig om mp3 spelare i en telefon när man äger en 4 GB Nano
orka Köpa psp om man ska ha den till att spela och se på film jag skulle hellre köpt en g5 hellre för 3200kr för då får med 30gb så man kan ha hur mkt film som helst!!!.
Sant håller med till MAX
De var ju bra... Men kan du inte sätta punkt någonstans i texten, den är väldigt svår att förstå.
det finns ju 2 gb minneskort för 900:- varför köpte du ett för 2000?
Var? Länk please.
Dom här 2 GB minneskorten kostar ca 1400 kr:
http://se.pricerunner.com/computing/storage/memory-cards/453655/prices (original)
http://se.pricerunner.com/computing/storage/memory-cards/361452/prices (ej original)
http://se.pricerunner.com/computing/storage/memory-cards/453583/prices (ej original)
fast det var slut överallt, så det blev import. ska väl nämna att jag fick min psp från usa i februari förra året, och då var jag ovetande om att en ipod med video skulle komma im ett halvår.
plus att psp är grym att se på film på, med en batteritid på nästan 5h.
ångrar inte mit köp