Nu har det hänt mig igen! samma sak fast tvärtom, alla artister visas som de ska i ipoden, men när jag kopplar in ipod i datorn och via itunes bläddervy letar efter artister i ipoden så saknas vissa...
Men nu har jag lösningen, utan att behöva någon återställning eller så. (Pratade med apple-supporten i tre kvart plus att han hörde efter med en massa kollegor utan att de kunde hjälpa mig, sen löste jag det själv ) I listan med artister i itunes ligger allra överst "samlingar", klickade jag på den upptäckte jag att där i låg alla mina "problemartister". Så sen var det bara att klicka visa info och kryssa bort rutan "del av samling".
Som dom sa på supporten, det är säkert fler som har samma problem utan att tänka på att det råkar saknas en artist i listan om man kanske har flera hundra. Så kolla upp det, alla ipod-ägare, så att det inte är någon artist som är bortglömd och gömmer sig i mappen där man aldrig tittar, eller ännu värre om det är direkt i ipoden man söker så hittar man dom aldrig överhuvudtaget eftersom mappen samlingar inte visas i den artistlistan.