Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Mystiskt" försvinnande av spår

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För någon dag sedan började min ipod uppföra sig konstigt. Det började försvinna spår från ipoden. Informationen om vem artisten är, vad albumet heter och vad spåret heter finns och även hur lång låten är finns. Men när man försöker spela upp hoppar den till nästa spår i listan.
Jag har nu åtgärdat problemet genom att restora ipoden till ursprungsläget.

Men om någon haft samma symptom på ipoden och kanske till och med har lösning på problemet skulle det vara underlättande för framtida händelser.

MVH

Skulle tro att disken behövde deframenteras - precis som en vanlig hårddisk. Hur länge har du haft den?

inte särskilt länge.. 5 veckor kanske. vad innebör en deframentering?

att filer successivt styckas upp i smådelar för att sedan spridas över disken.... till sist blir kedjan för lång o operativet klarar inte att länka ihop alla delar...

Ingen aning om det kan vara möjligt att få detta fenomen efter 5v..

Du säger att låten liksom inte finns på din Ipod... kanske sammanfaller det med mitt problem där filer synkades till Ipoden men inget visades. Jag fick då rådet av Apple att uppdatera Ipoden vid Återställ. Sen fungerade det. Jag noterade att den sista programversionen var daterad så sent som 2005-11. Har du den senaste Ipod programvaran, dvs den från 2005-11?
Mvh

upplevde samma problem för några dagar sedan, när jag då valde en låt hoppade den över låten och gick vidare i spellistan. Testade då att göra en reset samt att synka med itunes, vilket hjälpte och nu är det inga problem.

aja, tackar så mycket för tipsen gubbar. och ja, jag har den uppdateringen från 2005-11-17 och ska så fort som möjligt uppgradera till den nya 2006-01-10 eller vad den heter.
have it

1
Bevaka tråden