Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
jag tänkte testa nu men hittar inte vart man trycker.. står ingenting om det i videoinställningar...
vadå? videora är ju fan assmidigt!
Jovars, men smidigare med iTunes.
Problem: Jag får inte senaste uppdatering, när jag trycker "sök efter iTunes-uppdateringar" får jag upp meddelandet "Den här iTunes-verisionen (6.0.1) är den senaste". Lösning?
Problem: Jag får inte senaste uppdatering, när jag trycker "sök efter iTunes-uppdateringar" får jag upp meddelandet "Den här iTunes-verisionen (6.0.1) är den senaste". Lösning?
Gå in direkt hos Apple och ladda ner den senaste versionen vettja
Det var med iDVD eller iMovie (vet inte vilket, tror mest på iMovie) som man kunde konvertera dina filmer till iPoden.
Oj nu kollade jag på hemsidan och det stod som du sa. Men Steve sa inget om iTunes i sin Keynote igår
Man högerklickar bara på filmern/musikvideon som man har lagt in i iTunes och väljer "konvertera markering för ipod"
går ju inte dra in filmer i iTunes som inte är .mov ???
Jo, Mp4.
Problemet med nedladdningen är förmodligen att nya iTunes är bara på engelska, när svenska kommer känner nog mitt iTunes av det. Tills dess har jag Videora...
Det funkade fint att ladda ned från deras sida och installera. Och ja, med Svenska!
Antagligen funkar inte autoupdatern ännu för att det inte skall bli för mycket belastning på deras Servrar, eller dylikt. Nu laddar alla som är med i svängen ned det. "Normala" människor laddar ned det om några dagar när iTunes säger åt dem att det finns en uppdatering. På så sätt så sprids det ut lite.
Så om man vill ha senaste så är det bara att surfa in på Apple, Svenska sidan funkar perfa, och ladda ned. Sen är det bara att installera och köra. Easy peasy!
Hej igen,
Har hunnit installera nya versionen men inte provat konvertera ännu. Däremot har jag upptäckt en annan sak, de videor som ingår i vodcastst som jag prenumererar på har helt plötsligt börja dyka upp under Video-rubriken. Innan var där bara de som jag själv lagt till men som inte var ett vodcast-avsnitt. Någon som lagt märke till samma sak? Bara att acceptera eller? Lite synd tycker jag dock... Blir rörigare så här och för mig räckte det med att de syns under podcasts...
Såg även på förstasidan av ipod.se att det bara är Quicktime-filer som går att konvertera med iTunes. Då blir det nog för mig att fortsätta med Videora också. För den klarar ju även andra format
6.0.2 är den senaste, svenska versionen. iTunes klarar att konvertera allt Quicktime kan konvertera, .mpg (inte mp3 ljud, som de flesta filmer har) .mov osv. Det är bara en "länk" mellan programmen, ni kan likaväl använda Quicktime. Anledningen till att man inte kan välja andra inställningar är att man inte kan det i Quicktime heller. Det kommer inte gå snabbt, i och med att Quicktime konverterar filmer mycket saktare än andra program som inte drivs av QT.