Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips till stackare som får upp "ledsen ipod symbol" osv..

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte bara lägga ett tips som har räddat mig från att behöva skicka in min mini på service..

Jag har testat detta vid ett antal tillfällen när den antingen hängt sig eller bara visar att den vill på service..

det man gör när den hänger sig är att man håller in selectknappen (mitten) och menu för att resetta, därefter trycker man in previous track (bakåtpilen)..

då kommer man in i själva bios:en för din ipod.
väl inne går du igenom autotestet (längst ner i menyn) och provar sedan att resetta igen. Går den fortfarande inte igång eller kommer du inte ur menyn; prova att vänta en stund, ca 10 min...då brukar det funka igen.

hoppas tipset hjälper.

väl inne i biosen kan du göra en massa andra inställningar, ex vis ta bort sleepmode (att ipoden är beredd att gå igång direkt) och annat, mitt tips är dock att ge dig inte in på något du inte har en blekaste om.

lycka till!

Bra kojiro! Jag tycker att det verkar vara ett ganska vanligt problem och att det finns många trådar om just detta problem - äntligen finns det en (alternativ) lösning!

Ursprungligen av femton:

Bra kojiro! Jag tycker att det verkar vara ett ganska vanligt problem och att det finns många trådar om just detta problem - äntligen finns det en (alternativ) lösning!

Jag vet, Jag är bra

det är ju faktiskt inte riktigt samma sak som gås igenom där, om möjligt liknande. vad jag förstod så var det varken något autotest eller problem med ledsen ipod symbol som togs upp i den tråden Q: Min iPod startar inte, bara Apple-loggan visas.
A: iPodens programvara/operativsystem är troligen skadat.

1) Nollställ iPoden. Fungerar inte detta gå vidare till steg 2.
2) Nollställ iPoden och när Apple-loggan visas håll ner Previous/Rewind- och Next/Fast-forward-knapparna (osäker på om detta gäller alla modeller?) tills att FireWire-symbolen syns. Nu bör din iPod dyka upp på datorns skrivbord. Om inte, kontakta Apple för service.
3) Använd iPod Software Update (Program/Verktyg/) för att återställa din iPods grundinställningar. Installation och uppdatering av iPodens programvara sker också i och med detta.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-20 10:06

Den där menyn är ju bara Diagnostic mode, (felsöknings läge) jag förstår inte riktigt hur det kan hjälpa? Jag har inte hört om någon som lagat sin ipod bara genom att felsöka.

Ursprungligen av xtrem:

Den där menyn är ju bara Diagnostic mode, (felsöknings läge) jag förstår inte riktigt hur det kan hjälpa? Jag har inte hört om någon som lagat sin ipod bara genom att felsöka.

nu påstår jag inte heller att man kan laga nått..
bara det att jag märkte att när ipoden buggade ur så hjälpte det och man slapp skicka den på service...kanske bara skjuter problemet på framtiden men jag hoppas att så inte är fallet.

Tack så jätte mycket

Inte för att det är något fel på min iPod men jag ska messa around lite i diagnostics mode ändå, nyfiken som jag är:D

Ursprungligen av kojiro:

då kommer man in i själva bios:en för din ipod!

iPod har inget BIOS

1
Bevaka tråden