Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp. Är detta normalt ?!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag har läst instruktionsboken och sökt på forumet. men hittar ej någon form av förklaring.

Jag köpte en iPod video, 30 gb idag. jag kom hem och instalerade alla nödvändiga program samt uppdateringar. sedan instalerade jag Anapod, då jag är windows användare och iTunes var för besvärligt för mina windows inställda vanor. efter det instalerade jag av iTunes och QuickTime eftersom jag endå inte verkade få någon använding för de.

Nu till själva frågan; efter att iPoden legat på laddning i 5 timmar stod det fortfarande "koppla inte från". (vilket jag tyckte var väldigt konstigt) jag stängde då ner anapod och alla andra program i programhanteraren som jag kunde se hade något med iPod att göra men ingenting hände. sedan - inte först jag valde "mata ut" på "flyytbar disk" under "den här datorn" slutade det blinka och istället fanns symbolen "klarladdad". är detta normalt - att det blinkar "koppla ej från" fast jag inte gör något med iPoden, utan att den bara sitter i USB uttaget fulladdad!? måste jag hela tiden "mata ut den" för att kunna se om den är färdig eller ej!? eller har detta något att göra med att jag har tagit bort iTunes och QuickTime och det har på så sätt blivit fel?!

Vore snällt om någon kunde svara på detta då jag inte vill göra något fel/förstöra min iPod redan första dagen. tack på förhand!

Så skall den inte bete sig nej. Testa återställ.

  • Medlem
  • 2006-08-25 22:14

Varje gång du kopplar in din ipod kommer det alltid stå *koppla inte ifrån* , det är normalt och när du ska koppla bort din ipod så måste du trycka på mata ut , alltid om du annars bara kopplar borten kan filer i ipoden försvinna.

Så skall det inte vara. När du kopplar i den uppdateras iPoden. När det står "iPoden har uppdaterats, du kan koppla loss den" skall "koppla inte ifrån" försvinna. Den skall då reagera som om man laddar den i väggen.

Alltså, man ska ALLTID "mata ut" eller "välja säker borttagning av maskinvara" när man kopplar ifrån den från datorn.
Jag vet inte vad du Eindpeng snackar om. Människan använder ju inte iTunes autouppdatering.

Ursprungligen av theplague:

Alltså, man ska ALLTID "mata ut" eller "välja säker borttagning av maskinvara" när man kopplar ifrån den från datorn.
Jag vet inte vad du Eindpeng snackar om. Människan använder ju inte iTunes autouppdatering.

Jaha, ursäkta mig.

ok. tusen tack allihopa! då vet jag! mata ut - koppla från. helt normalt! tack

Ursprungligen av stasia:

efter att iPoden legat på laddning i 5 timmar stod det fortfarande "koppla inte från". (...) sedan - inte först jag valde "mata ut" på "flyytbar disk" under "den här datorn" slutade det blinka och istället fanns symbolen "klarladdad". är detta normalt -

Detta är HELT normalt.

1
Bevaka tråden