Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tre korkade buggar i Nano

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-08-31 04:57

Har snart haft Nanon i ett år och stör mig på tre buggar. Alla har antagligen att göra med att det sitter ett flashminne i apparaten… eller?

1. Om Nanon flera gånger ansluts till en Mac som är "bortaplan" raderas bilderna man tankat in i spelaren. Trots att jag alltid svarar nej när dialogrutan frågar om jag vill synkronisera Nanon med ett annat iPhoto-bibliotek. Idiotiskt. Ska det behöva vara så här?

2. Efter att bilderna i Nanon mot min uttalade vilja ändå raderats försökte jag tanka över ett tiotal foton från det andra iPhoto-biblioteket. Hade lagt upp en backup där. Det gick så klart inte alls, trots att en och annan stapel lurigt nog skymtade i iTunes fönster. Antagligen måste jag formatera om hela Nanon för att den ska klara en så tuff operation som att hämta in några bilder…! Gaaahhhh!

3. Säg att jag har 60 Mb ledigt utrymme i Nanon och vill dra över en spellista från datorn med kanske 45 Mb musik fördelat på 12 låtar. Då kan iTunes ä-n-d-å säga att det inte finns nog med ledigt utrymme i Nanon. Men när jag flyttar över låtarna en och en går det däremot utmärkt. Vad i h*****e?! Ska det behöva vara så här?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-08-31 07:36

Buggarna ligger nog till större del i iTunes och inte i nanon.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-31 16:11

Gissning?

Ursprungligen av wrls:

Buggarna ligger nog till större del i iTunes och inte i nanon.

Vad grundar du det på? En kvalificerad gissning, eller…?

Fenomenet med att iTunes och/eller Nanon räknar fel på tillgängligt utrymme måste ju ha uppmärksammats av fler än mig. Liksom problemen med bilder. Ändå verkar inget ha hänt, trots otaliga uppdateringar av iTunes. Det borde väl tala för att problemet sitter i spelaren?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-08-31 21:14

Det är ju iTunes som talar om för spelaren vad den ska göra så problemet du har med bilderna har att göra med itunes. Varför den räknar fel på storleken kan jag dock inte svara på men antar att det är det gamla klassiska med hur man räknar ut storleken på en hårddisk.

1
Bevaka tråden