Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få ny Ipod!?

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har hört talas om att vissa med en Ipod g4 photo har lämmnat in sina ipods på service och sedan har de fått hem en förfrågan om det skulle vara okej om Apple skickaade en Ipod G5 30GB för att de bla..bla..
Sen vet jag inte mer!

Men vet någon om hur det här funkar ?
För att jag skulle gärna tacka ja till en Ipod g5!

Tack på förhand

  • Medlem
  • 2005-12-19 19:52

Behöver din iPod lagas då? Och är de isf ett fel som täcks av garantin?

Det är nog i vissa undantagsfall endast. Ifall de inte har några G4 på lager eller det skulle ta för lång tid att plocka fram en. Så hoppas inte på för mycket om du lämnar in.

Och, som MsB nämde, bör det ju vara något slags fel på din G4 också...

Joo, men jag har faktiskt gått runt och stört mig på min Ipod en längre tid då den har börjat hacka och ibland dör den av sig själv!
Så jag funderar på att lämna in den men, vad ska jag lyssna på medans ???????

:eek:

Tja... Min iPod nano åkte iväg på lagning för två månader sedan och kom hem idag... Det var inte kul kan jag säga dig. Men jag fick en 4gb istället för min gamla 2gb, som kompensation. Och nu har jag två lådor, två lurar, två cd-skivor, två ark klistermärken (yay!) och två av allt annat Så de e ju bra.

Fy vad hemskt att vara utan sin iPod. Svårt att föreställa sig hur det skulle vara. Vad ska man göra då, gå runt med bärbar cd??

Ursprungligen av Erik Svansbo:

Fy vad hemskt att vara utan sin iPod. Svårt att föreställa sig hur det skulle vara. Vad ska man göra då, gå runt med bärbar cd??

Ja det gjorde jag först men det var skitjobbigt, också mobbade alla mig så jag slutade med det... Och gick dystert omkring utan musik..

Japp, det är det jag är orolig för!
För att jag tror att om jag skickar in min ipid nu så kommer jag nog att få vänta någon månad för att få tillbaka ipoden och jag klarar mig ABSOLUT INTE UTAN MIN IPOD!

Vad tycker ni att jag ska göra ?!
:eek:

  • Oregistrerad
  • 2005-12-21 11:38

Ipod service !

Min photo gick sönder, först en ikon med en mapp som var trasig, sen att det var fel på batteriet. Den var helt enkelt så trasig den kunde bli.

Då går jag in på hemsidan för att skicka in ett supportärende och 2 dagar senare har jag en ups kille här med en tom kartong.
Packar in allt och beställer en upphämtning, döm av min förvåning när det kommer tillbaka samma dag som beställningen av ups.
Ipoden skickas och kommer fram till service-depån i "NL" redan innan kl 12 dagen efter. Detta var i torsdags förra veckan.

Idag ringer ups och anger att de kommer att köra ut min "replacement product" (som det står på apples hemsida). >>> Det blir alltså en ny ipod för mig. Eftersom att det inte står (product skipped) som det skulle stått om jag fick tillbaka min "repaired product".

Servicen tog alltså bara 6 dagar! Så ni som haft era ute i månader har haft en väldig otur!

Sitter spännt och väntar på min nya ipod. Kanske blir det en G5 (det är ju trotts allt jul ) eller så får man en ny G4. Jag återkommer med det, och då visar det sig också om man får nya ipods av apple nu när G4 är i graven.

Nu vet ni lite om servicen och ungefärliga leveranstider.

God Jul !

jag läste på apple att om man skickar in sin ipod får man inte får tillbaka samma ipod som man skickar in. tänk om man får en som är repig när man har skickat in en utan repor.:confused:

  • Oregistrerad
  • 2005-12-21 17:50

UPS kom precis.
Det kom en NY G4 Ipod Photo tillbaka. De bytte ut enheten, jag har svårt att tänka mig att du får tillbaka en begagnad Ipod, men möjligheterna finns.

Den nya är iaf repfri :P, funderar på om man ens vågar öppna plasten runt om

"Don´t steal music"

God Jul

det var når man byte delar tex batteri eller något sånt

Men om man har piratkopierad musik på sin ipod och sedan lämnar in den till support vad händer då? Eller dem kanske inte kan se att den är piratkopierad försås.. Roligare isf om man har en G5 60 gig att lägga in 60 gig porrfilm sen lämna in

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-23 08:36

de bryr sig inte. men du kan inte räkna med att musiken finns kvar när du får tillbaka den

De kollar på ipoden, "jaha" säger dem. Sen slänger dem den i en soptunna tillsammans med gårdagens matrester, plockar fram en ny ipod och skickar iväg den tillbaka.

Men ang att lägga in nåt på den, jag vet en kompis som köpte en dator från "JME Data". När den strulade lämnade han in den med en bootlogga som sa "JME suger balle".

Dom har en garant på att när man skickar in den så ska den inte vara borta i mer en 2 veckor...

så tar dom isär din gamla och tar delarna i...

men vad händer om man har lasergraverat???

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-25 11:23
Ursprungligen av Minderz:

Dom har en garant på att när man skickar in den så ska den inte vara borta i mer en 2 veckor...

Visa mig gärna vad det står någonstans?

Jag hoppas min aldrig går sönder, när den väl gör måste jag vara snabb med att köpa en ny:P

  • Oregistrerad
  • 2006-04-07 19:01
Ursprungligen av xtrem:

Visa mig gärna vad det står någonstans?

Jag tror att han syftar pa konsumentkoplaen som sager nat om att det inte ska ta orimligt lang tid.

  • Medlem
  • 2006-04-04 19:30

Apple har fortfarende liggande g3 ipod, så dem som tror ni kommer få en ny ipod g5 om ipod photo går i sönder...heheh, skit snack

Apple har lager av alla produkter tills de blir "obsolete"

Jag lämnade in min spelare idag, för att hårddisken dummar sig. Har jag tur kanske jag får en Ipod 5G 30 gb, men han i affären sade att om de byter ut den mot en ny, så blir det samma som jag hade, så någon ny modell kunde jag köra upp, men jag skall vänta och se. Min Ipod är borta i 2 veckor, jag tror jag kommer att dö.... rökning skapar beroende, men vad tror ni Ipod gör... snyft

Ny ipod

Min fjärdegenerations ipod som jag köpt på Siba gick sönder (köpt augusti 2004). Som tur var köpte jag en försäkring till när jag gjorde köpet vilket gjorde att jag fick en ny 5g ipod 30gig. Jävla flyt!

Ursprungligen av mrflea:

Min fjärdegenerations ipod som jag köpt på Siba gick sönder (köpt augusti 2004). Som tur var köpte jag en försäkring till när jag gjorde köpet vilket gjorde att jag fick en ny 5g ipod 30gig. Jävla flyt!

jepp skillnad mellan försäkring som siba säljer och garanti.
garanti reperationer byter apple ut produkten till en likadan, medans siba inte lagerhåller äldre modeller och blir tvugna att uppdatera

En fråga angående garantin.

Det står på apple.se att om man har kvar garantin kan man få byta iPod ( eller reparera) om batterikapaciteten minskat med 50 %.

Jag har haft min sen augusti och jag tycker den har försämrats en aning, men hur vet man att det minskat med 50%?

Sen undrar jag även vart man vänder sig exakt om man vill skicka in ipoden på reparation eller liknande?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-14 21:13

Funderade på att skicka in min G5 från april05 för ett tag sen pga. dålig batteritid och ev. en död pixel. Funderar nu på att vänta lite eftersom den uppdaterade G5an kom nyss. Kan det vara så att eftersom den nya G5 har samma skal som den gamla och är nästan likadan, byter de bara ut mjukvaran och batteriet i de gamla G5orna de har på lager och säljer dem som nya? Isf kan det ju vara värt att vänta ett tag...

Hmm på tal om nu byta ipods om de är trasiga.... vad händer om jag låt oss säga skickar in min Nano 1:a Gen till service hur stor e sannolikheten att jag får en Nano 2:a Gen??!!

  • Oregistrerad
  • 2006-09-14 23:15

Den är lika med noll

Du får en refurbushed ipod nano 1st generation. dvs ingen ny ipod

1
Bevaka tråden