Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

pausfritt med nya?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-09-26 04:05

en intressant frågeställning uppenbarade sig för mig. apple uppdaterar ipod. nya funktioner listas. jag surfar runt på olika köpställen. fastnar på teknikmagasinet. teknikmagasinet nämner i rent förbigående en liten detalj som inte finns med någon annanstans (vad jag kan se, och jag har faktiskt letat i nån timme, halvhjärtat), men som råkar vara den absolut viktigaste uppdateringen som gjorts hittills. Funktionsmässiga nyheter inkluderar bokstavssökning, supersnabb scrollning och avbrottsfri övergång mellan låtar...

avbrottsfri övergång mellan låtar!

är det rent bullshit?
är det sant?
varför står det inte på förstasidan på apple?
varför står det ingenstans alls?
är jag full av skit, har jag totalt missat det?

Du har missat det.

  • Medlem
  • 2006-09-26 10:45

Alla kanske inte tycker att det är en världsnyhet att slippa 2 sekunder mellan varje låt....

För tex. live-album är det en gudasänd funktion. Synd att det bara funkar i nyare poddar och iTunes.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-26 13:56

när jag uppdaterade iTunes till ver. 7.0 samt mjukvaran i min video-iPod (den äldre versionen iPod) så började låtarna gå utan mellanrum. det är jag grymmt glad över.

har sett att om man väljer "visa info" när man högerklickar på en låt i iTunes så finns det en box med "spela skivan utan paus" (eller liknande). kryssa i den så ska det nog funka. det funkar för mig.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-26 15:29

det är mer eller mindre en anledning att sluta vänta och faktiskt köpa en, tror jag.
sålde min mini av den anedningen. antar att det gäller både nano och vanliga, ifall det finns med i itunes.

men bara för att vara på det klara. nämner apple det någonstans?

Info från Apple
What is Gapless Playback?

  • Oregistrerad
  • 2006-09-28 00:58

hittar det nu på förstasidan på ipodsidan på applestore. fast jag ställer mig tveksam till att det alltid stått där. jag tror dom hänger här och kollar vad vi skfriver

1
Bevaka tråden