Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Räknar inte antal spelningar?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-10-11 02:20

Har upptäckt att min kära nano inte räknar antalet låtspelningar eller ens registrerar att jag spelat en låt och jag har ingen aning om varför. Har försökt leta runt på olika forum och google etc men har inte hittat någon info om det här, eller ens någon som har samma problem.
Är det bara jag som är dum och har missat att klicka i Den Där Jättesynliga Inställningensboxen eller är det något annat jag inte tänkt på, eller är det fel någonstans?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-11 07:30

har du automatisk synking ska det fungera, har du manuell så funkar det inte. men det finns ett script som gör att den uppdaterar antal spelningar endå, tror att det bara funkar på mac,
ja kan komma med länken lite senare i da

"har du manuell så funkar det INTE" tror jag troy100 försökte skriva...
Apple har nån technote, hoppas troy letar fram den

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-11 16:37

upps märkte att jag råka skriva fel, men det är ändrat nu:P

skriptet finns här:
dougscripts.com/itunes/scripts/ss.php?sp=appendipodplaycount

"Append iPod Play Count to iTunes Tracks" heter det,

  • Oregistrerad
  • 2006-10-11 22:35

Tror ni missförstått mig - det har nog inget med iTunes att göra.
Efter ytterligare försök har jag kommit fram till att det är som om all spelningsinfo och betygssättningar nollställs så fort jag ansluter iPoden till datorn.
Jag kan t.ex. betygsätta en låt, ansluta iPoden till datorn utan att ens starta iTunes, koppla ur iPoden igen, och betyget på låten är borta. Jag gissar att det är samma fel någonstans som raderar all spelningsinfo. Men vad är det för fel?

  • Oregistrerad
  • 2006-10-11 23:21

Okej, nu känner jag mig fånig. Tanken att testa Factory Reset hade inte slagit mig. Och givetvis funkade det. Nu gör nano som jag vill ^^ Förlåt min dumhet

Dags att återställa/uppdatera podden va?

Oh heck, jag tog för lång tid på mej att svara.
Nedrans UPC och deras omstartande nätverk. (typ 3 gånger per timme).

1
Bevaka tråden