Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Videos blir musik

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-10-27 22:59

Först och främst vill jag säga att jag har använt sökfunktionen.
Nu till problemet.

Efter att jag har lagt in videos i min Ipod Video 60gb och kopplat ur den precis som vanligt och efter att jag sätter in den igen så försvinner alla mina videos och lägger sig som låtar istället. Varför??

Tacksam för snabbt svar, håller på bli galen då det inte går att se videosarna som låtar.

Har samma problem som dig, Ajje. Någon som vet varför den beter sig så här?

Kan vara för att iTunes 7 sorterar "Musikvideo" till biblioteket Musik? Sätt kategorin "Film" på dom istället.

• Oregistrerad
  • 2006-11-07 23:53

Nja tror inte det är det, har kollat det, verkar dock bara hända ibland. Och det var ett tag sedan nu, pepper peppar

om jag sorterar musikvideos som "musikvideo" så hamnar de både i musik mappen och musikvideomappen. om jag spelar upp den från musikmappen så får jag bara ljudet men om jag spelar upp den från musikvideo mappen så får jag bild oxå.

/Daniel

• Medlem
  • Storuman
  • 2006-11-16 20:14

jo jag känner igen det där, hade samma problem efter att jag synkat iPoden utan iTunes för första gången med videofilerna i.. blev plötsligt till ljudfiler så då tog jag helt enkelt bara bort dem och konverterade om dem.. fungerade bra sedan..

har ni kollat vad ni har rippat filmerna i för inställningar? de kan hända att videofilen är för "stor" för att kunna spelas upp på Podden.. kolla efter de rätta inställningarna under "videora ipodkonverter"-tråden, så fixar det sig nog.. lycka till!

• Oregistrerad
  • 2006-11-29 20:22

nja, konvertering och alltid är rätt skedd. Har för mig att skiten händer när iTunes gör en "kontinuerlig uppspelninginformation" på allt

Ursprungligen av Ajje:

nja, konvertering och alltid är rätt skedd. Har för mig att skiten händer när iTunes gör en "kontinuerlig uppspelninginformation" på allt

Det sker bara en gång.

men vad är felet då?

Det händer för mig med. Videos som jag lägger in blir musik även fast de är konverterade riktigt med videora och rätt inställningar till mpeg-4. Någon som kan hjälpa?

• Medlem
  • Storuman
  • 2006-12-12 18:44
Ursprungligen av alevas:

men vad är felet då?

Det händer för mig med. Videos som jag lägger in blir musik även fast de är konverterade riktigt med videora och rätt inställningar till mpeg-4. Någon som kan hjälpa?

Pröva återställa iPoden, kan va nåt tjarv med programvaran..

ska testa det...återkommer

EDIT: eller nej förästen då raderas ju allt jag har på podden :/ finns det inget annat sätt?

• Medlem
  • Storuman
  • 2006-12-14 17:57
Ursprungligen av alevas:

ska testa det...återkommer

EDIT: eller nej förästen då raderas ju allt jag har på podden :/ finns det inget annat sätt?

Har du testat dom 5R:en? Apple - Support Annars om ska återställa iPoden och tycker det blir jobbigt att lägga tillbaka allt, kan du göra en Backup innan.. Antingen så kopierar du över alla mappar i iPoden till datorn bakvägen, alltså under "den här datorn". Eller så laddar du ned Ephpod och använder det istället. När du fixat en Backup är det bara att dra över den mappen till iPoden igen, och du slipper plocka ut alla önskade låtar ur iTunesbiblioteket..

1
Bevaka tråden