Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

VLC media player dör titt som tätt

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2007-01-11 07:45

Hej försökte söka men hittade inget? Konstigt.. Aja

Min VLC media player dör rätt ofta (flera gånger per dag) när jag kollar film och typ switchar mellan fönstrerna.. Typ kör full bild, pausar klickar till halv bild, och tvärtom osv.

Det är som att den inte orkar med på något sätt? Om man kollar film/what ever med fullt fönster utan att trixa är det inget problem. Någon som vet vad jag kan göra för att 'bota' problemet?

Tacksam för svar

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-13 10:34

Jag har samma problem som du, dör hela tiden när man håller på att går från helskärm till fönster. du är inte ensam!

• Oregistrerad
  • 2007-01-13 10:55

Fasen också, aja man får hoppas det kommer en update som fixar problemet.

Den senaste versionen som skulle fixa till onscreen-menyn i helskärmsvisning har varit väldigt buggig. Det bör komma en uppdatering snart igen, har samma problem som er.

Det som fixades senast var att spolaknapparna inte funkade som dom skulle, men VLC kraschade å andra sidan inte hela tiden!

HEJ!
Lånar tråden lite...
Jag har alltid haft pc men har gjort en övergång till mac för 2 veckor sedan. Kan bara säga att jag är mer än nöjd. Det är nästan så man undrar varför man inte har gjort det innan.

När jag spelar filmer över nätverket (från en pc) så hackar vlc lite då och då men det flyter på med QT.
Jag har även provat mplayer men hackar där med.
Kan det vara någon nätverks inställning som jag har missat?
Ligger filmer lokalt så är det inga problem.

--------
Macbook pro 17"
2.33 Core2Duo

Jag har exakt samma problem här med. Särkilt när jag spolar fram längre stycken genom att dra fram den lilla pluppen. Att försöka spola i strömmat program är inte ens en mening. Programmet däckar direkt. Tar dessutm sjukt lång tid att buffra material med vlc/quicktime i förhållande till wmp. Någon som vet varför. Finns det en intsällning att justera?

1
Bevaka tråden