Vill också tillägga att myten "Det blir inte bättre för att du klagar!" inte alls stämmer.
När jag klagar riktigt mycket, händer det ofta att situationen i fråga plötsligt löses mirakulöst. Varje gång jag skriker "Var är den satans bussjäveln - jag vill hem! HEEEMM!" så brukar bussen plötsligt dyka upp. Eller om jag skriker "Vilken satans skräp-spelare - den kan ju inte ens starta", så startar den direkt.
Om jag skriker "Shit vilken äcklig skolmat!" kanske någon pekar ut en bra och billig lunch-restaurant åt mig i stället. Om jag babblar i evigheter om "Asså HUR kan nån vilja använda Windows??? Varför skulle någon VILJA använda ett system som kan få VIRUS??? Varför använda det enda system i hela världen som kan få virus, när Mac OS är mycket bättre på alla sätt och vis???" så kanske någon tillslut switchar till Mac. Om jag gnäller "Men det är ju alldeles för mycket bas i den här anläggningen", så kanske ägaren av anläggningen ber mig gå fram och justera den åt honom/henne.
Och om inte annat, känner man sig mycket bättre när man får sprida ut sin ilska. Kanske kan man få medhåll och/eller sympati från människor i närheten, vilket ytterligare förmildrar situationen.
Så det blir ALLTID bättre av att man klagar.