Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp mig i valet

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Står i valet o kvalet om vad jag ska köpa.
Antingen en Powerbook 15" 1GHz 768mb
eller en iBook 12 eller 14" 1.33GHz 1gb

Har jag rätt om jag tror att prestandan på en powerbook är bättre?
Men hur mkt bättre? Är iBooken bättre i vilket fall som helst?
Skulle kunna uppgradera PB till 1gb såsmåningom, men Hz? Stor skillnad eller märks det inte på en mac?

Jag är nybörjare så jag behöver era råd!

• Medlem
  • International user
  • 2007-01-23 22:45

Köp inte iBook med 14".
Skillnaden i prestanda mellan Powerbooken och iBooken du nämner är knappt märkbar.
Powerbooken känns väl mer solid än iBooken som är lite plastig.
Betala inte för mycket bara.

Jag tycker att de ser någorlunda likvärdiga ut. Frågar du mig så är det priset som avgör.
Tänk på att en iBook 14' bara har samma upplösning som en iBook 12', så är ekärmstorleken viktig för dig så är det antingen en iBook 12' eller Powerbook 15' som gäller.

Jag tycker personligen att en Powerbook är trevligare att sitta vid än en iBook. iBooken käns väldigt plastig, men det är ju en smaksak.

Jag tycker att du ska köpa den som är billigast. Är iBooken billigast, köp den. Dels är den 0,33GHz snabbare, dels har den 1GB RAM (Mac OS X är trevligast på minst 1GB).
Men är däremot Powerbooken billigast så är det egentligen ingen direkt prestandaskillnad.

De är ganska likvärdiga prismässigt.
Trodde att PB hade ett större prestandaövertag, så är inte fallet?

Är det inte också så att en iBook har som max upplösning på 1024x768 medans PB kan ge 1280x864? Finare på PB ifs..

Ursprungligen av Tompas10:

Är det inte också så att en iBook har som max upplösning på 1024x768 medans PB kan ge 1280x864? Finare på PB ifs..