Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WMV-film hackar - vad är fel?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-02-22 17:40

Jag försöker komprimera en Quicktime-film till WMV med Visual Hub.

Problemet är att bilden, en bit in i filmen, stannar medans ljudet fortsätter. Maskinvaran är det inget "fel" på och filmens tyngd är inte heller så farlig.

Vad kan jag göra för inställningar i Visual Hub för att det ska gå lättare för maskinen att spela upp filmen? Kan jag addera några ffempeg-flaggor? Hur i så fall?

Just nu är inställningarna:
Storlek: 640 x 480
Bitrate: 1500 (+ 128 ljud)
Framerate: 25

Tack på förhand!

Viken kodek version använder du?

• Medlem
  • International user
  • 2007-02-23 08:52

Enligt VisualHubs manual så är det WMV8.

• Medlem
  • International user
  • 2007-02-23 10:13

...tilläggas bör väl att jag gav upp till slut. Bildkvalitén blev väl inte den bästa, men jag körde på de inställningar jag angav ovan. Enda tillägget var att jag använde (vad jag förstår är en ffmpeg-tag) -g 5 [n keyframeintervall].

Som sagt, det kunde ha blivit bättre. Några tips på inställningar för bra bildkvalité vägd mot flytande film?

Du använder version 1.21 av VisualHub där dokumentationen säger "WMV stuttering problem greatly reduced (if not eliminated)."?

• Medlem
  • International user
  • 2007-02-23 10:16
Ursprungligen av hummel:

Du använder version 1.21 av VisualHub där dokumentationen säger "WMV stuttering problem greatly reduced (if not eliminated)."?

Japp, jag använder 1.2.1.

1
Bevaka tråden