Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Första testet av AppleTV + isärtagningen!

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-21 10:13

Walt Mossberg har fått använda en AppleTV under tio dagar i sitt hem. Han har kopplat upp den till sin HDTV och sex olika datorer, tre Macar och tre Windowsmaskiner.

Detta enligt MacWorld.

Läs vad Walt Mossberg tyckte om sin AppleTV här!

EDIT: Nu har man postat bilder på hur AppleTV ser ut inuti - se slutet av tråden.

Senast redigerat 2007-03-22 22:22

Trist. Den rapade ju i princip bara upp vad Apple sagt hela tiden... Nu vet vi dock att trådlös streaming funkade bra för Walt...

Väntar på iLounge test, de brukar vara jäkligt bra och djuplodande.

Om den nu verkligen kör en slimmad variant av OS X så borde det väl funka fin fint att slänga in rätt codecs i /Library/Quicktime/ och sen se på sina videor?

Ursprungligen av Merovech:

Om den nu verkligen kör en slimmad variant av OS X så borde det väl funka fin fint att slänga in rätt codecs i /Library/Quicktime/ och sen se på sina videor?

Ja, det gick ju fin fint. Perfa. Då blir det en sån häringa till mig själv och till far och mor och bror.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-03-22 12:56
  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-03-22 17:44

Sugen blir man ju helt klart.

Senast redigerat 2007-03-22 22:08
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-22 22:55

Är inte det minsta sugen på denna maskin. Skulle inte ha någon användning av den...alls.
Förstår inte hur Apple har tänkt med den maskinen.

Vill ha! Äntligen kan jag enkelt visa mina foton, rippade filmer och tv-serier samt spela musik i vardagsrummet utan problem. Haft en Airport Express ett tag, men man blir less på att kuta in i kontoret för att byta låt, och att ställa Powerbooken vid stereon pajjar konceptet. Men utan videoutgång på Expressen har man blivit tvungen.

Och som det ser ut på isärtagningen borde det vara enkelt att smälla in en 100GB istället, och då jäklar!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-23 12:34
Ursprungligen av Leftrustle:

Och som det ser ut på isärtagningen borde det vara enkelt att smälla in en 100GB istället, och då jäklar!

Mmm, men hur ska man lyckas få in mjukvaran på den nya disken? Man kanske kan hoppas att den levereras med en återställnings-CD och att den inte har någon skum specialfirmware på hårddisken.
Ser många problem men kan man få in Linux på en iPod så borde det finnas folk som hackar sönder Apple TV.

Borde väl gå att slänga in den gamla i ett kabinett, klona disken till en annan disk och sen över till den nya.

Ingen aning, men det finns nog ett gäng Jolt-drickande nördar som i just denna stund funderar kring detta, och när jag väl får råd med ny TV och en AppleTV finns det nog en lösning.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-23 14:03

Jag vill ha en som klarar 1080p, en större hårddisk för mellanlagring, har en DVD-brännare i sig, längre fram en Blue-ray drive. Då är den något för mig. Innan dess så har jag ingen alls användning för den.

Tänk att kunna spela in tv, gå in och klippa bort reklam, sedan bränna ut det på DVD så man kan lagra det. Som en avancerad VHS alltså. Till det såklart kunna spela vanliga DVD´s och visa kort osv. Allt i en box kanske lite större än Apple TV.

Dessutom skulle jag kalla den Apple media box, Apple Tv skulle jag använda till kommande TV från Apple...

Visst står Walt Mossberg på Steves lönelista?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-26 14:56
Ursprungligen av Rickard A:

Visst står Walt Mossberg på Steves lönelista?

Skulle nästan tro att han gör det.

Dock så har AppleTV droppat av från Topp-10 listan på AppleStore, vilket känns något konstigt speciellt med tanke på att det är nu som den börjat levereras...

Varför???

Har tittat på denna produkt hur länge som helst och fattar verkligen inte varför jag skulle behöva den. Känns bra mycket vettigare att köpa en Mini och sen köra in optiskt ljud in i recievern. Du har ändå en remote till Minin så det är ingen fördel som bara kommer med Apple TV.

Återigen - varför köpa?

Kan någon komma med en anledning som jag helt enkelt missat?

Strömma media ifrån datorn och inte ens i skön uppslösning. Denna produkten hade varit aktuell om den kom 2000...

Äh är vad jag har att säga om besvikelsen i Apple TV.
Dessutom tycker jag att nya Extreme är en ytterligare besikelse då den inte ens har ett inbyggt modem. Har alla smarta människor på Apple semester?:cool:

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-26 22:58

Varför vill man ha inbyggd modem i sin AExtreme?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-27 21:54
Ursprungligen av boris91:

Varför vill man ha inbyggd modem i sin AExtreme?

Jag skulle gärna se att det satt ett bredbandsmodem i Airport Expressen så man slapp en ful låda på golvet. AE stationen kunde ha fårr vara större, skulle inte spela någon roll. Det men framför allt att strömdosan var inbyggd.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-28 09:37

Strömdosan håller jag med om, men modemet... det är ju allt smidigare att ha modem från bredbandsleverantören, då kan man skylla på den om det blir något fel. Har för mig att supporten hos många företag inte ens vill hjälpa till om man har Mac, och i detta fall en MacModem O:-)

Mitt modem ligger under någon möbel i hallen och syns inte alls, för den är så ful (och dammig numera tror jag.)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-28 11:22

Modem i en AE vore ju vansinnigt... för såvitt jag vet så har vi haft ett gäng olika ADSLmodem och sen finns kabeltv och fiber byggs ut stort... skulle själv inte vilja betala för ett ADSLmodem i en AE då jag har fiber med ETH direkt i väggen.

Ursprungligen av Trineo:

Modem i en AE vore ju vansinnigt... för såvitt jag vet så har vi haft ett gäng olika ADSLmodem och sen finns kabeltv och fiber byggs ut stort... skulle själv inte vilja betala för ett ADSLmodem i en AE då jag har fiber med ETH direkt i väggen.

jag kör också fiber utan modem... känns inte så aktuellt med modem något mer imo... men nya airport extremen är ju fett cool.

Ursprungligen av boris91:

Walt Mossberg har fått använda en AppleTV under tio dagar i sitt hem. Han har kopplat upp den till sin HDTV och sex olika datorer, tre Macar och tre Windowsmaskiner.

Detta enligt MacWorld.

Läs vad Walt Mossberg tyckte om sin AppleTV här!

EDIT: Nu har man postat bilder på hur AppleTV ser ut inuti - se slutet av tråden.

Detta säger nog mer om att Walt har för många datorer snarare än hur bra Atv är imo... jag väntar på lite vettiga tester.

1
Bevaka tråden